Læserbrev: Et spørgsmål til Skagensbanen om hjælp

Læserbrev: Et spørgsmål til Skagensbanen om hjælp

13. august 2009 - kl. 8:42 - af

Jeg kan godt tænke mig at vide hvad retningslinjerne er for at køre med Skagens-toget, når man er handicappede og er på mini crosser. Er det muligt at få hjælp til at hente denne her plade der som regel står 2 trapper op og bag ved et sæde, eller er man virkelig nødt til at have en hjælper med, for at hente denne plade ned og lægge den, så man kan komme ud og ind af toget?

Jeg talte med en dame der havde haft en dårlig oplevelse, da hun forsøgte sig, med at tage toget, på sin mini crosser. Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få det spørgsmål belyst.

Med venlig hilsen
Bente Karlsen

Vi kontakter Skagensbanen, og hører om de har en kommentar – Red.

6 kommentarer til “Læserbrev: Et spørgsmål til Skagensbanen om hjælp” under annoncerne.

Kommentarer
Anbefal via e-mail

6 kommentarer til “Læserbrev: Et spørgsmål til Skagensbanen om hjælp”

  • Ja det kan godt være du har ret Poul Wensel, men ingen kender dagen, og hvem ved hvornår man selv kommer i den situation.Så man må jo ikke håbe at den gode direktør, nogen sinde får brug for for den slags servise.

    Bente

  • Kære Bente Karlsen

    Har det hjulpet dit lille indlæg, jeg er bange for, at de hos Nordjyske Jernbaner sidder og smågriner. De kalder sig en serviceorganisation – det må være en misforståelse. Vil foreslå Preben Vestergaard tager sit job som direktør, lidt mere alvorligt og ikke kun sidder og venter på sin månedsløn og forhåbentlig snarelig pension.

    Paul

  • Det er utroligt at sådant et moderne tog ,ikke bare har en automatisk plade der kan køre ud mår man trykker på en knap. Kan det virkelig ikke laves for nogle af de penge som man sparer på personalet.. Det er jo ikke alle gang besværet/ handicabbet ,der ikke kan bruge deres hoved eller hænder. Måske kunne man i det mindste stille denne plade så man kunne få fat i den . så var den en lille muglighed for at kunne hjælpe sig selv. Det er vel ingen grund til nedgøre mennesker der gerne vil klare sig selv i så vidt udstrækning som der er mugligt.
    jeg syntes bestemt ikke det er service , man skal prøve at fange togføren og hvis det ikke lykkes så køre rundt og spørge samtlige pasaserer om hjælp.

    Med Venlig hilsen
    Bente Karlsen

  • Flemming Hjorth

    Jeg er meget glad for det nye tog. Det kører altid til tiden og er behageligt at køre med. Men jeg ser også servicen er dårligere end tidligere. Hvis du har glemt togkortet er det 600 i bøde – og du slipper med 100 kr, hvis du viser billetten på stationen. Kort og kontant og ingen kære mor. Førhen var holdningen mere: “Jeg har glemt togkortet”. “Ok, så bare husk at vise det i morgen”. I dag er alt blevet så maskinelt – også menneskene som “servicerer” dig. Men det er vel udviklingen?

  • Preben Vestergaard

    Til Skagen Avis.Dk
    Det er ikke sådan at hos os kan bestille en handicaphjælper til en bestemt adgang, det har vi simpelthen ikke personalemæssige ressourcer til. NTs regler for handicapkørsel er sådan, at hvis man ikke er selvhjulpen eller har en hjælper med, kan man benytte sig NTs specielle kørselsordning for handicappede, som kan ses på Nordjyllands Trafikselskabs hjemmeside.
    Når det er sagt er vi også en serviceorganisation der ønsker at tage sig godt af alle vore passagerer, så derfor er mit råd, at personen der kører på dette elkøretøj kontakter vores lokomotivfører, så er jeg overbevist om, at også dette problem kan løses. Alternativt kan vedkommende bede en medpassager om at hjælpe sig.

    Med venlig hilsen
    Nordjyske Jernbaner A/S
    Preben Vestergaard
    Adm. direktør

  • Karsten Pedersen

    Da Nordjyske Jernbaner i 2005 fik nye tog og spor, var der desværre ikke kun tale om forbedringer.
    Nordjyske Jernbaner afskaffede også begrebet togfører (denne person, som man i folkemunde kalder konduktøren) og monterede istedet billitautomater, i togene.

    Nu var togførens funktion ikke kun, at kontrolerer og sælge billetter. Men også en servicefunktion, til de rejsende.
    Jeg er jævnlig bruger af toget. Og er heldigvis i stand til selv at klare togrejsen. Men jeg har ofte bemærket, at i “gamle dage” var togføren altid hjælpsom, over for de rejsende der havde behov for det. Og det var jo ofte gangbesværer, handicappede, passagerer med meget bagage, eller passagerer med barnevogen. Og ofte var togføren også behjælpelig med togskifte i Frederikshavn.
    Ud over disse funktioner, giver det også, i disse voldstider, en trykhedsfornemmeelse, at banens personale altid er tilstede hos passagerende.

    Jeg, og mange andre, vil gerne have togføren tilbage i togene.
    Men det er jo nok desværre kun ønsketænkning, i disse sparetider.

    Venlig hilsen

    Karsten Pedersen
    Østbanke 4
    9990 Skagen

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Læserbrev: Et spørgsmål til Skagensbanen om hjælp' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2024 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger