Royal Caribbean til Skagen 12 gange

Brilliance of the Seas kommer til Skagen hele 7 gange denne sommer.

Royal Caribbean til Skagen 12 gange

24. maj 2019 - kl. 6:10 - af

12 gange i år kommer Royal Caribbean Cruise Lines store krydstogtskibe til Skagen. Første gang 29. maj med skibet Brilliance of the Sea, hvor dets 2.112 passagerer vil gå på opdagelse i byen fra kl. 8 til 18.

Brilliance of the Seas er på 293 meter, vejer 90.000 tons, og 869 besætningsmedlemmer gør livet behageligt for gæsterne. Brilliance of the Sea kommer i alt syv gange til Skagen i løbet af sommeren og besøger også København.

-Skagen giver gæsterne en god oplevelse med sin flotte natur og den hyggelige by, som kan opleves på en dags tid, siger Geir Kronbæck, nordisk direktør i Royal Caribbean Cruise Lines.

Senere kommer Serenade of the Seas og Explorer of the Seas også til Skagen.

Besøget indgår i de meget populære krydstogter rundt i Østersøen med besøg i Stockholm, Helsinki, St. Petersborg, Tallinn mm.

På miljøsiden har Royal Caribbean Cruise Lines i samarbejde med WWF siden 2016 om at reducere udslip af klimagasser med 35 procent inden 2020. Det mål bliver indfriet.

-Miljøudfordringen ved krydstogter er kraftigt forbedret hos Royal Caribbean Cruise Lines. Hvert skib har en miljøofficer ombord, og rederiet arbejder med at reducere udslip, sikre bæredygtige indkøb til skibets drift, håndtere affald miljørigtigt og generelt mindske spild og affald, påpeger Geir Kronbæck..

 

3 kommentarer til “Royal Caribbean til Skagen 12 gange” under annoncerne.

Kommentarer
Anbefal via e-mail

3 kommentarer til “Royal Caribbean til Skagen 12 gange”

  • Så slipper vi også for at blive en del af det de indvandringsivrige politikere kalder ældrebyrden.

  • Lennart Hårdberg Nielsen

    @Kim Jensen

    Nu skal man lige læse i den artikel at de skriver “Vi beregner meget høje koncentrationer”. dvs at det ikke er faktiske målinger de bruger i deres rapport. Ligeledes skriver de i artiklen at “motorerne kører oftest på stærkt forurenende olietyper – også kaldet bunker diesel eller heavy fuel oil”, altså olie med højt svovlindhold
    Hvis det er tilfældet at de gør det i nordeuropæisk farvand, så gør de noget ulovligt da det siden 2015 ikke har været lovligt at bruge den slags olie i disse farvande (med mindre man renser røgen), men kun dieselolie med max 0,1% svovl. Skibene kan også have røgrensningsudstyr og så stadig bruge den billigere olie med mere svovl. Det betyder dog ikke at skibene ikke forurener så derfor skal der stadig spekuleres i landstrøm til de mange krydstogskibe og en fælles standard så det ikke er besværligt at koble landstrøm på et skib der skal ligge i kort tid

  • Hvor ville det være dejligt, hvis de stor-forurenende skibe fik løst deres enorme forurening inden de kom her –
    Nu skal vi måske nedsætte levealderen drastisk for Skagboer ved at indånde deres udslip.
    Fint nok de har intentioner om at reducere deres udslip, men det kan vi ikke rigtigt bruge til noget før det er klaret.

    https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-rapport-krydstogtskibe-forurener-som-tusindvis-af-biler

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Royal Caribbean til Skagen 12 gange' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2019 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter også tredjeparts statistik-software som anvender cookies, så vi løbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at læse avisen uden at der lagres cookies på din computer, så ved at fortsætte accepterer du automatisk.

ACCEPTER