150 kr for “overnatning” på Grenen

150 kr for “overnatning” på Grenen

22. juni 2012 - kl. 9:09 - af

Det har været diskuteret i rigtig lang tid mellem campingpladsejere og autocampere, men nu er det en kendsgerning. Teknisk Udvalg besluttede på deres møde i tirsdags at det fremover skal koste 150 kr at campere natten over på parkeringspladsen ved Grenen.

Er det ok at det skal koste, eller hvad mener du. Skriv en kommentar.

OPD: De tre billeder herunder har vi fået tilsendt af Poul V Haubjerg i forbindelse med hans kommentar som du finder længere nede på siden.


36 kommentarer til “150 kr for “overnatning” på Grenen” under annoncerne.

Kommentarer
Anbefal via e-mail

36 kommentarer til “150 kr for “overnatning” på Grenen”

  • Er fuldstændig enig med KD

  • hvad nu hvis en turist parkerer sin autocamper på e p-plads og booker sig ind på brøndums hotel for en nat, skal de og slippe de 150,00 kr, eller???????

  • Har man råd til en autocamper . har man vel også råd til at betale 150kr for at parkere på første parket ,mange andre tager da en taxi fra værtshusene
    Tror da bare autocamper er nærige eller nasser autocamper behandles som campingvogne det må være rimeligt

  • Mit indlæg er rettet mod de, som “parkerer” gratis om natten, rundt om hvor det passer dem. Det synes jeg stadig ikke er i orden. Er det fordi at de har drukket for meget at de “parkerer” på havnen, Grenens p-plads o.s.v.?, somme tider i flere dage.

  • John Frederiksen

    Ejnar Jacobsen kan du ikke fortælle alle dine autocamper at hastigheden på landevejen er 80 km/h og de skal huske at blinke FØR de skifter retning
    forsat god sommer

  • Ejnar Jacobsen

    Den 10. juli 2012 er det truffet afgørelse i Norddjurs Kommune
    om sagen vedr. Autocampertræf ved Gl. Estrup

    Parkering af autocampere ved Gl. Estrup er ikke omfattet af campingreglementet
    og betraktes derfor som parkering der lovligt.

    Autocampere sidestilles i færdselslovens forstand med personbiler.

    Det betyder, at autocampere som udgangspunkt må parkere efter
    samme regler som personbiler.

    I forhold til overnatning i personbiler, herunder autocampere, findes der ikke
    i færdselsloven generelle regler om forbud mod overnatning
    i et parkeret køretøj

    Det kan man læse i Nordjyske.dk
    Turistforening vil have overnatningspladser til autocampere
    Hvis det står til Han Herreds Turistforening skal der skabes bedre rammer
    for autocamper-turisterne i Han Herred.

    Det kan man læse i Morsø folkeblad.
    Pladsen til autocampere giver flere turister til byen,

    Det kan man læse i Lokal avisen.dk
    Furesø vil tiltrække flere turister
    Med to gratis autocamperpladser håber Furesø Kommune at kunne tiltrække flere turister

    Det kan man læse i avisen
    Autocampere tæt på bymidten i Næstved
    Nu er det muligt at holde med sin autocamper tæt på Næstveds centrum.

    Den socialdemokratiske borgmester Carsten Rasmussen har sørget for,
    at prkeringspladsen i Rådmandshaven også kan anvendes til autocamper

    I første omgang gratis, men Casten Rasmussen er åben overfor at tilbyde
    vand og strøm og samtidig kræve betaling.

    – Hvis der er interesse for det, kan vi også sørge for vand og strøm.
    Og der kan opstilles en automat, hvor campisterne kan købe en
    overnatnings-billet, siger Carsten Rasmussen.

    Hanne Dyremose
    Marketingkoordinator, VisitKalundborg skriver i mail til Camper Parkering.
    Kalundborg Kommune har netop oprettet en gratis autocamper p-pladser
    på J. Hagemann Petersens Alle – på pladsen overfor
    Kalundborg svømmehal, for at få flere autocamperturister til byen.
    .
    ______________________________________________________________

  • Ejnar Jacobsen

    Til BM

    Det er IKKE autocampisterne vi her har med at gøre, det er autocamperturister,
    som ankommer i en personbil på samme måde alle andre turister i personbiler.

    Der hvor du må parkere i din personbil, der må autocamperturister også
    parkere i deres autocamper under 3500 kg, som i lovens forstand er en personbil.

    Hvis jeg kører til Skagen i min hvide personbil, og min nabo kører til
    Skagen samtidig i sin sorte personbil, og vil begge to shoppe i butikker,
    besøge seværdigheder, spisesteder og måske tage en dans bagefter.
    Kl. 01 om natten er vi ikke i stand til køre bil – min nabo lægger sig på bagsædet
    i sin sorte personbil. Efter din mening er det nok ok –
    men du mener altså ikke, at jeg må gøre det samme i min hvide personbil.

    Hvis jeg i personbil skal uden for byen for at parkere, så skal
    du og alle andre vel også?

    Nej, prøv hellere, om du kan tvinge krydstogtskibe og alle andre skibe, der
    ligger for anker uden for havnen ind i havnen – det vil nok være nemmere for dig
    end at tvinge en autocamperturist ud på en campingplads.

  • Hvis autocampisterne ikke har noget imod at betale for at være i Skagen, er der jo 4 campingpladser at vælge imellem. Overnatning på havnen eller “campering” sammesteds, synes jeg ikke er i orden overfor dem som bruger byens campingpladser.

  • Ejnar Jacobsen

    Til peder w

    Jeg forstår dine bekyminger om ordnede forhold på havnen for de erhvervsdrivende og for autocamperturister, og derfor jeg har også for et godt stykke tid siden sendt et forslag til kommunen om, hvordan det kunne løses,
    og hvor også betalings-problematikken for autocamper parkering på havnen
    blev løst.

    Jeg ved 100 % sikkert at autocamperturister gerne vil betale for en overnatning i Skagen på samme vis, som det sker i alle andre havne i Danmark, hvor der betales for et døgn.

    Derfor var mit forslag til Frederikshavns Kommune, at der blev skiltet med autocamperparkering på pladsen foran det gamle rådhus – og med betaling
    enten på havnekontoret eller i en automat, hvor man kunne købe en billet,
    der var gældende i 24 timer, og som var gældende på alle parkeringspladser
    i Skagen og på Grenen.

    Alle andre steder på havne i Danmark er prisen for et døgn den samme, som for den mindste gæstesejler-båd.

    I Skagen er det 180 kr.- mod at man så til gengæld kunne benytte havnens faciliteter på samme måde som en gæstesejler kan.

    Ved at gøre det, ville der være løst mange problemer for såvel Kommune, de erhvervsdrivende i Skagen og autocamperturister fra hele Europa,
    som så ville føle sig velkomne i Skagen – i stedet for som nu, hvor
    de kun føler sig uønskede og straffet med at betale landets
    dyreste afgift for at gæste en parkeringsplads uden faciliteter
    til autocamper turister i en by i Danmark.

  • Ejnar Jacobsen

    Til Ejner Zobbe som skriver: Hvis du kommer her til byen som campist

    En autocamperturist kommer ikke til Skagen som campist, der ønsker at campere.
    Det er netop det, du ikke har forstået Ejner Zobbe.

    En autocamperturist kommer til Skagen for at parkere som enhver anden turist,
    der ankommer i en personbil.

    Jeg ved ikke, om du er den Ejner Zobbe på Facebook, hvor man kan læse:

    Gør det du har lyst til og op i røven med hvad andre synes??

    Eller et andet sted i debatten her på avisen:

    Lad os nu være lidt positive og glæde os over sommeren –
    og hvad deraf følger af glæde og forbrug af de dejlige turistkroner

  • Det er spændendende at følge denne debat og alle de meninger, der er om emnet.
    Efter min mening er det ikke et spørgsmål om betaling for autocampere eller ej, men om ensartede regler for parkering (dag og nat) både på havnen og i byen.
    Vi vil jo gerne have dem til byen og deltage i turistlivet som alle andre.

    Som erhvervsdrivende på havnen må jeg indrømme, at denne sommer har været udsædvanlig besværlig for vore leverandører såvel som renovationen, pga. autocamper parkering på havnen. Vi kan ikke få vore leverancer til tiden, og vi kan ikke komme af med affaldet. Altså en ond cirkel der kun tilskynder fødevarekontrollen i at komme med indsigelser, og hvor er vi så henne.

    Festivalen giver de største problemer hvor øst og andre follkelslag slår sig ned på havnen i en uge, med oprydning til følge. Alt hvad de har samlet sammen, der og ikke kan tage med sig er uden værdi, det skal havnens folk fjerne, det koster jo også.

    Skagen Havn har været meget fleksibel mht. parkering, og det er vi naturligvis glade for, men visse regler burde der nok være for at lette arbejdet på havnen.
    Jeg tilskynder derfor Skagen Havn, i dialog med areallejerne, at finde en løsning på problemet.

    Jeg mener ikke der er gået politik i sagen, som andre indlæg antyder. Det er et spørgsmål om at vi alle skal kunne være her. Ullas og Lenes indlæg til kommunen er jo kun et suk om at få ordnede forhold.

    Se dog i øjnene alle indlægsskrivere at disse seneneste 3 mdr. er den periode hvor vi alle skaber grundlaget for næste års sæson.

  • Kære Ejnar,

    Har lidt svært ved at se, hvad det egentlig er, du brokker dig over. Hvis du kommer her til byen som campist, er det vel naturligt, at turistforeningen vil “jage” dig ind til et privatforetagende som en campingplads. Hvis du kommer som fiskeopkøber, vil du vel også blive “jaget” ind til en, der handler med fisk 😉
    Finder det lidt underligt, at netop autocampere, der jo ikke ligefrem pynter i landskabet, skulle have særlige privillegier i forhold til andre betalende gæster – det skulle da lige være på grund af den enorme afgift, i stakkels fjolser allerede har betalt til staten 😀
    Er i øvrigt ikke enig med kommunen i at I skal betale 150 dkr for en overnatning på offentlig parkering – I burde tvinges ind på campingpladser eller ud af byen, hvis der er optaget på disse.

    Med venlig hilsen
    Ejner

    P.s.: Er stadig glad for din store indsats for at forskønne Skagen 🙂

  • Kim Jørgensen

    Jamen så god tur sydpå eller hvor du nu vil hen.

  • Ejnar Jacobsen

    Autocamperturister har IKKE noget imod at betale for en overnatning, men når begrundelsen udelukkende kun har ét formål, nemlig at jage en bestemt gruppe turister ind til nogle bestemte private erhvervsdrivende – her campingpladser –
    så synes jeg at et Turistkontor, der får betaling for at tiltrække turister – og så i stedet for som her jager turister ud af byen –
    har misbrugt sine beføjelser.

    At Turistchef Lene Kappelborg så alligevel gør det, er der jo en forklaring på, når man går dybere ind i sagen.

    Det er nemlig sådan, at turistforeningens formand Ulla Mosich er kroejer i Ålbæk, og flere campingpladsejere sidder i turistforeningens bestyrelse.

    Er det så ikke man siger, at det er en sammenspist gruppe, som ikke vil autocamperturister noget godt?

    Så derfor kære autocamperturister – gør opholdet så kort så muligt i Skagen og kør så videre til mere autocampervenlige dele af Danmark.

  • Ejnar Jacobsen

    Jeg ved ikke hvem, der har svaret på mit indlæg her på Facebook,
    og som nu skriver:

    At turistkontoret ikke blander sig i politik er direkte usandt.

    Citat
    I skriver:
    Beslutningen om overnatningsgebyr, er udelukkende en politisk beslutning
    På turistkontoret diskuterer vi naturligvis ikke politiske beslutninger
    Citat slut.

    Turistforeningens formand Ulla Mosich støttet af Turistchef Lene Kappelborg har sendt dette brev til kommunen,
    for at få autocampere væk fra Skagen – og ind på campingpladserne

    Teknik og Miljøcenter Frederikshavn Kommune
    Att.: Torben Vilmar
    Rådhus Allé 100
    9900 Frederikshavn

    Skagen den 15. marts 2011

    Vi har modtaget henvendelse ang. Overnatning i autocampere på Grenen.

    Citat af brevet.

    Generelt mener vi, i Skagen Turistforening at der ligger et forretningsområde i også at servicere autocampere og derfor bør kommunen
    ikke påtage sig den opgave.

    Da vi i høj grad lever af turismen og de overnatninger og øvrige besøgende der er, er det os helt
    naturligt at alle besøgende betaler for overnatning.

    Det være sig lystbåde, autocampere, campister, feriehusgæster, hotelgæster osv.

    Derfor er vores opbakning til udvalgets forslag, at:

    Der indføres parkeringsforbud for autocampere og campingvogne om natten – f.eks. i perioden kl. 21.00 – 07.00.

    Der kunne på samme skilt laves en henvisning til områdets campingpladser.

    Men som nævnt ovenstående, så ønsker vi et møde snarest.!

    Turistchef Lene Kappelborg har pr. telefon aftalt med Søren Vestergård, teknisk forvaltning, at der indkaldes til møde
    indenfor den næste måned. Det er Lene Kappelborg der tager initiativet til at indkalde og i samarbejde
    med Søren Vestergård aftales dagsorden og deltagere.

    Med venlig hilsen

    Skagen Turistforening
    Formand Ulla Mosich

    Citat slut

  • Ejnar Jacobsen

    Som svar på mit indlæg den 1 August 202 22:25 kan man læse på Facebook.:

    Skagen Turistbureau – Officiel facebook side.

    Citat

    På turistkontoret hilser vi jævnligt på glade autocamper turister, som har fuld forståelse for det rimelige i at betale for overnatning.

    Dermed har vi et førstehåndsindtryk som bekræfter os i, at det ikke er alle der kører autocamper som er lige så “mavesur” som hvad ovenstående kommentar giver udtryk for.

    Fra og med i år, er der et overnatningsgebyr på p-pladser i Skagen området. Dermed bidrager alle til rengøring og vedligeholdelse af de offetlige områder.

    Det kan man godt blive sur på turistkontoret for, men det er altså at skyde langt forbi målet.
    Beslutningen om overnatningsgebyr, er udelukkende en politisk beslutning.

    På turistkontoret diskuterer vi naturligvis ikke politiske beslutninger – her yder vi turistinformation – og vi har derfor ikke yderligt, at tilføje denne kommentar.
    Velkommen til Skagen.

    Citat slut

  • Peter Andersen

    Autocampere bør ganske ligesom alle andre der tillader sig at kalde sig campister kun befinde sig på campingpladser og ingen andre steder ved ophold i mere end 3 timer maksimalt

  • Jeg kan fuldt og helt tilslutte mig Ejner Zobbes indlæg, og tilføje ordene :”kan man ikke lide lugten i bageriet”, så må man finde et andet sted !!!
    Fortsat go sommer,
    mvh. Lene

  • Poul V. Haubjerg

    Fortvivl dog ikke kære autocamperfans – Skagen havn står åbenbart med åbne arme for at modtage jer på havnen,- tilsyneladende kvit og frit -ihvertfald har der den sidste måned “parkeret ” måske hundredvis af autocampere bl.a. bag Bindesbølhusene, ja selv en frakoblet campingvogn holdt der i 3 -4 dage under festivalen. Hvor vidt det er godt eller skidt skal jeg ikke udtale mig om, men man undrer sig jo over at der ikke er fælles regler i byen. Til gengæld er vi mange hundrede mennesker der er meget irriterede over at der også skal holde biler for enden af fiskehusene – skavboer -turister og gamle fiskere der elsker at betragte havnemiljøet fra bænkene, kan nu kun se på autocampere, lastbiler og alm. biler –
    det dejlige orkester der underholdt der under festivalen udtalte : Hvad fanden laver alle de biler her ? – der var ikke plads til de par hundrede tilhørere der plejer at være omkring orkestret. Hvorfor sætter havnen ikke et skilt ved indkørslen til parkeringen med MAX 2 timer, og samtidig spærrer af for enden af Bindesbølhusene ? Det undrer mig at en kunde der skal købe to rødspætter hos Åvang skal betale, mens andre kan holde flere dage gratis ved siden af.

    Fra redaktionen: Poul har sendt 3 billeder i forbindelse med sin kommentar. Du kan se dem længere oppe på siden.

  • Godmorgen Ejnar,

    Dejligt at se, der endelig er nogen, der gør noget for at forskønne Skagen – det er tiltrængt 🙂

    Venligste hilsner,
    Ejner

  • Ejnar Jacobsen

    Budskabet er nu nået til Norge, Sverige og resten af Europa.

    Her er et par kommentar fra norske venner på Facebook:

    Hej Camper
    Randi Fjelnsetnes kommenterede dit link.
    Randi skrev: “Har delt så håper jeg at mine Norske og Svenske bobilvenner også deler dette ))”
    __________________________________________________________________

    Kjell Linnerud kommenterede dit link.
    Kjell skrev: “Randi. måtte det betales både dag og natt ? stemmer det ? Da får bare kjøre unna Skagen

    __________________________________________________________________

    Randi Fjelnsetnes kommenterede dit link.
    Randi skrev: “Ja kjell , først må du betale 108 kr. om dagen og så må du betale 150 kr. om natten , dette er rene galskapen , kjør forbi !!!”

  • Ejnar Jacobsen

    KÆRE AUTOCAMPERTURISTER!
    BLIV IKKE ET SEKUND LÆNGERE END NØDVENDIGT PÅ GRENEN,
    OG KØR UDEN OM SKAGEN BY.

    NY P-AFGIFT

    Efter du har betalt P-AFGIFT OM DAGEN på 108 Kr., skal der nu også
    betales 150 kr. om natten, hvis ikke du kan holde dig vågen
    eller sover på bagsædet af en bil med et andet udseende.

    Nye regler om betaling for overnatning på Grenen er trådt i kraft.
    Betal 150 kr. for at få lov til at trække håndbremsen natten over
    på Parkeringspladsen på Grenen, med det formål at kunne
    besøge og handle i Skagen by næste dag.

    Nej så hellere køre sydpå igen, og stoppe ved næste plads og handle i en anden by, der er mere autocamper venlig.

    Jeg håber at campingpladsejerne nu er tilfredse, og sammen med
    den autocamper uvenlige turistchef kan gotte sig over, at der nu kommer
    færre autocamperturister til Skagen.

    Jeg skal nok bringe budskabet videre til alle de venner, som jeg har på
    min autocamper facebook side, og via min autocamper guide,
    som ses af mange hundrede autocamperturister fra hele Nord- og Sydeuropa.

  • Per Kempff-Nordkap

    Hele denne debat synes jeg emmer af, at vi ikke har fundet en metode til at få kanaliseret de mange oplevelsesmilioner til fælles gøremål.
    det er jo ikke nogens skyldt, at vi ikke kan finde ud af det og at Frederikshavn kommune tager alle indkomsterne til Frederikshavn og sender sandt at sige nogen af dem retur, men langt de fleste de bliver hvor de er.

    Vi ser det samme nu her, hvor festivalen kommer til byen – der laves og hvis vejret er lidt med os rigtig mange penge i Skagen i disse dage – men mærker vi Skagboer det?

    Roskildefestivallen er et million fortagende – og dette her skal slet ikke tages som kritik af vor egen festival,, men blot som et udtryk for at vi ikke har fundet modellet til at skumme indtægterne fra oplevelsesindustrien der blomstre her i byen.

    Vi har 2 meget store opgaver foran os:
    den ene er at få de 400 offentlige stillinger til Skagen
    den anden er at finde en model, der giver Byen Skagen som sådan en del af det overskud, som oplevelsesindustrien kaster af sig

    Vi I liste H synes at vi til vinter skulle gå i tænkeboks for at finde løsninger på disse to præserende problemet

    mvh
    http://www.liste-h.dk

  • Hvis en autocamper skal holde der lovligt for evt 150kr pr nat på første parket skal en indregistreret campingvogn have samme retigheder 150kr pr nat
    om der soves i en autocamper /campingvogn er ens efter min mening
    men det bør ikke være GRATIS

  • folk har hver deres menning om tingene synes bare stadig de skal være ens om man ligger på en camping plads eller en offentlig parkerings plads.. jamen det er da i orden hvis de kender nogle de så holder ved dem med deres camping vogn…

  • Kurt Kirkedal Jensen

    Jeg er enig med John L. Tidligere var det at tage på camping, den mest primitive form for ferie, og hvor campisterne kom tæt på naturen. Idag har det udviklet sig til det rene luksus med al form for bekvemmelighed inden for rækkevidde. Ja sågar er der restaurenter, legeland, og nogle steder swimmingpool. Alt dette er fint og godt og svarer til hvad campisten af idag forventer af service. Hvorfor skal den nogenlunde frie form for camping som autucampister efter min mening bedriver, nu passes ind i nogle normer som der ikke efterspørges. Lad dog disse mennesker overnatte hvor de vil. Det er klart hvis de camperer på stedet er det noget andet, men det er ikke tilfældet idet der jo skal betales fra kl. 8.00 og hele dagen.
    Jeg syntes det er et dårligt signal vi (byrådet) her sender. Hvis autocampisterne ønskede luksus kørte de nok ind på en campingplads.
    Noget helt andet er, at enhver bilist uanset køretøj har krav på/ret til at raste, ja nogle skal af hensyn til loven. Hvordan pokker vil I styre dette forhold?
    Drop tanken og lad tingene fortsætte som de var. Jeg har ikke hørt nogle beklage sig herover.
    Fortsat god sommer

  • Hej Johnn

    En autucamper koster det den koster, ferieboligen koster også, så hvorfor skal de ikke betalt for de udgifter som andre betaler for. 75 % af Autocamberne i Skagen skal helst holde gratis have gratis vand m.v.
    Er der ikke plads på campingpladserne, kunne man jo bestille i god tid, er der ikke plads må man findr en ande campingplads, det må andre gøre.

    Brokkehovederne i Skagen og andre steder i verden, må vær Ejner Zobbe, Marie Jens Houmann Sverre fra Norge, Hans Christian og alle de andre.

    Så Johnn køb en Camper, kom til Skagen og hold ferie, det er næsten gratis. Om du har bopæl i Skagen ved jeg ikke, hvis ikke er du velkommen.

    God sommer til alle

    Kim Løvgreen

  • Johnn Lausten

    MISUNDELSE er en slem “sygdom” synd at så mange lider af den. Hvis man er så bange for at nogen skal få lidt parkering gratis kan kommunen jo lave betaling i all døgnets 24 timer, selvfølgelig på alle betalings pladser i byen, så er det ens for alle. MEN og der er et men så kan de lokale jo ikke holde gratis ved brugsen når de handler efter 18.
    Jeg tænker i øvrigt på om campingpladserne overhovedet har plads til autocampere og er de interesseret i at have dem ?
    Det ser ud til at nogen tror at dem med autocamper har røven fuld af penge, det tror jeg ikke de er almindelige mennesker ligesom mange af jer som brokker sig. De har bare valgt en anden måde at holde ferie på, en hvor der er lidt frihed for stive systemer. Giv dem dog lov til at nyde det :o))
    Vil ønske for brokkehovederne at de kommer til fornuft og lærer at nyde livet i stedet for at brokke sig ;o))

    Fortsat god sommer
    Johnn
    Ps. ville ønske at jeg havde en camper

  • Autocampere burde betale 5.000,- ved rundkørslen i Hulsig. Enhver Skagbo modtager derefter 100,- hver gang en Autocamper spottes på en parkeringsplads, som kompensation for at have fået dagen ødelagt 🙂

    God sommer

    Ejner

    P.s.: Hvide autocampere skal selvfølgelig betale dobbelt 🙂

  • 150 kr for at overnatte på grenen camping ?? Hvad koster det på en camping plads det burde vel være ens…!!

  • Ejnar Jacobsen

    Først til Michael Egelund (WebRedaktør) som har skrevet denne artikel,
    der er forskel på at campere, som du skriver – og så parkere.

    Til dem som har den opfattelse, at så snart motoren på en autocamper blive stoppet, så er det ensbetydende med at nu camperes der.

    Sådan er det ikke ifl. færdselsloven.

    En autocamper UNDER 3500 kg er indregisteret som en alm. personbil, og hvad man fortager sig inde i bilen ændrer ikke på det forhold, at man har lov til at parkere, hvor der skiltes med parkering for personbiler, eller iøvigt må parkeres hvor andre personbiler holder.

    Og det har absolut ikke noget med campering at gøre.

    Hvis Frederikshavns Kommune vil opkræve gebyr for nat-parkering af personbiler med et bestemt udseende, så er det ikke lovligt.

    Så kunne de jo lige så godt sige, at alle i røde biler skal betale, men ikke dem i blå biler.

    Men mit råd til Fredrikshavns Kommuner er, sæt et skilt op p-pladsen ved det gamle rådhus med autocamperparkering, som der er på tale, men uden der skal benyttes parkometer betaling.

    Gør det sådan, at man straks ved ankomsten skal købe en døgnbillet på havnekontoret!

    Den skal gælde overalt i Skagen og på Grenen, samt give adgang til de samme faciliteter, som gæstersejlere har.

    Så kan man frit køre til div. seværdigheder om dagen, shoppe og spise – og så tilbage til autocamperpladsen ved det gamle rådhus, og parkere der om natten.

    Da der er faciliteter, vil det blive en attraktiv plads at overnatte på – i stedet for at parkere alle andre steder i Skagen – som f.eks. ud for Hvidfyrvej 4. Men tak for tilbuddet, Rolf Christensen.

    Og da det kun er en parkeringsplads til autocampere, kræves der ikke tilladelse til campering. For i 2010 gav nyt Campingreglement kommuner ret til selv at bestemme.

    Ejnar Jacobsen
    http://www.camer-parkering.dk

  • Der er det bedste jeg har læst til dato campist i 40 år .jeg har betalt alle steder sådan er det vel.

  • Sverre Magnus Elgsaas

    hej.
    jeg er en autocamper fra norge, og jeg er helt enig med h.c .christoffersen
    at alle autocamperne skal bruke de campingplassene som er i området
    der er kort avstand fra campngpladsen og ut til greenen, slik at en kan gå eller sykkle ut dit..

  • Rolf Christensen

    Hej,

    I autocampere kan holde foran mit hus på Hvidefyrvej 4 for 100 kr. per nat.

    mvh rolf

  • Hans Christian Christoffersen

    De skulle tvinges til at bruge de campignpladser som er i området.

  • preben jensen

    Så længe der ikke er faciliteter til autocamperne derude, skal der ikke opkræves betaling. Hvordan har man tænkt sig at det skal administreres ??
    Hvad med de autocampere der ankommer efter kioskens lukketid, eller ankommer i kioskens åbningstid om aftenen, men bare vil på grenen i et par timer. Skal de også betale ??
    Husk at autocamperne betaler for at parkere i dagtimerne ligesom alle andre.
    Det vil bare medføre at mange flere autocampere vil overnatte på havnen. Der er det vel stadigvæk gratis at holde om natten ??

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2025 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger