Frederikshavn Kommune ansætter pressestrateg
22. juli 2015 - kl. 7:54 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
I forlængelse af byrådets seminar i efteråret, hvor et af de store emner var synlighed og økonomiudvalgets beslutning om at følge op med mere synlighed, har Frederikshavn Kommune fået ansat en pressestrateg.
Vi ønsker at dele fortællingen, der tager afsæt i vores fire stærke vækstspor: Det Maritime, Energi, Fødevarer, Oplevelser & Turisme.
Den store fortælling om Frederikshavn Kommune er, at området udvikler sig positivt på mange fronter med et erhvervsliv i vækst, der står stærkt på det globale marked. To store havneudvidelser, udsigt til 2.000 nye gode job med god løn, uddannelser til job og attraktive boliger til fornuftige penge.
Denne fortælling fortjener at blive fortalt i det store nyhedsbillede. Målet er at få placeret historierne i nyhedsstrømmen og dermed være med til at sætte mediernes dagsorden. Historier, der tegner et billede af en kommune i fremdrift.
Anette Pedersen er uddannet journalist. Hun er 46 år og har 15 års erfaring med redaktionernes arbejdsgange. Anette Pedersen starter 1. september.
“Vi har ansat en bundsolid nordjyde, der drives af nysgerrig, og Anette Pedersen har udtalt, hun tør være ubeskeden på Frederikshavn Kommunes vegne”. “Det tegner godt, og vi glæder os til at fortælle nogle gode historier om muligheder i Frederikshavn Kommune”.
Pengene til stillingen er fundet indenfor økonomiudvalgets budget, og er ikke en udvidelse men en ledig stilling, der prioriteres besat med en pressestrateg som opfølgning på byrådets ønske om synlighed og fokus på muligheder.
En kommentar til “Frederikshavn Kommune ansætter pressestrateg” under annoncerne.
Hvad med, at gå den anden vej ledige stillinger nedlægges. De nedlagte stillinger kunne bruges på ældreplejen, som hver gang der skal spares bliver brugt, for de gamle protestere ikke.