Ny stor ordre til Værftet

ProEXR File Description =Attributes= cameraAperture (float): 75.170837 cameraFNumber (float): 6.000000 cameraFarClip (float): 1000000015047466200000000000000.000000 cameraFarRange (float): 1000.000000 cameraFocalLength (float): 90.679260 cameraFov (float): 45.003651 cameraNearClip (float): 0.000000 cameraNearRange (float): 0.000000 cameraProjection (int): 0 cameraTargetDistance (float): 158876.656250 cameraTransform (m44f): [{0.866025, 0.497262, -0.0522644, 56187.4}, {0.500001, -0.861281, 0.0905243, -95400.5}, {-6.61239e-008, -0.104529, -0.994522, 11399.9}, {0, 0, 0, 1}] channels (chlist) compression (compression): Zip dataWindow (box2i): [0, 0, 5499, 2999] displayWindow (box2i): [0, 0, 5499, 2999] lineOrder (lineOrder): Increasing Y name (string): "" pixelAspectRatio (float): 1.000000 screenWindowCenter (v2f): [0.000000, 0.000000] screenWindowWidth (float): 1.000000 type (string): "scanlineimage" vrayInfo/camera (string): "Cam_001" vrayInfo/computername (string): "cr55" vrayInfo/cpu (string): "INTEL/Model:15,Family:6,Stepping:2,Cache:0" vrayInfo/date (string): "24-05-2016" vrayInfo/filename (string): "deadlineStartupMax2016.max" vrayInfo/frame (string): "00108" vrayInfo/h (string): "0" vrayInfo/mhz (string): "0MHz" vrayInfo/numPasses (string): "0" vrayInfo/numSubdivs (string): "0.00" vrayInfo/os (string): "Win8.1" vrayInfo/primitives (string): "0" vrayInfo/ram (string): "65312MB" vrayInfo/rendertime (string): " 0h 0m 0.0s" vrayInfo/time (string): "20:40:52" vrayInfo/vmem (string): "134217728MB" vrayInfo/vraycore (string): "3.25.01" vrayInfo/vrayrevision (string): "26699 Mar 22 2016 03:39:05" vrayInfo/vrayversion (string): "Internal V-Ray version Adv 3.35.01" vrayInfo/w (string): "0" =Channels= A (half) B (half) G (half) R (half)

Ny stor ordre til Værftet

31. maj 2016 - kl. 11:14 - af

Rederiet Serene Fishing Co Ltd har kontraheret en ny 82,00 x 17,20 m Pelagisk Trawler hos Karstensens Skibsværft A/S.

#441 skal b√¶re det stolte navn SERENE. Rederiet er et partrederi med 7 ejere med base p√• den lille √ł Whalsay, som er en del af Shetlands√łerne i Storbritannien. Partrederiet daterer sig tilbage til 1969, da man tog levering af den f√łrste nybyggede ‚ÄĚSerene‚ÄĚ.

Fra starten blev partrederiet ledet af den velkendte skipper Magnus ‚ÄĚMackie‚ÄĚ Polson. Der er i dag 3 af de oprindelige parterne tilbage, og rederiet ledes nu af skipper Bobby Polson. De 7 partnere er: Bobby Polson, Tommy Eunson, David Shearer, Leonard Polson, Gilbert Williamson, Bryan Sutherland and George Polson.

Serene Fishing Co Ltd har tidligere f√•et leveret nybygninger i 1995, 1998 og den nuv√¶rende ‚ÄúSerene‚ÄĚ blev leveret i 2009. Dette fart√łj er nu solgt til den norske reder Henning Veibust, for levering i Februar 2017.

Rederi og V√¶rft har igennem mange √•r arbejdet godt sammen ‚Äď s√•ledes udf√łres stort set al reparation og vedligehold af rederiets nuv√¶rende ‚ÄĚSerene‚ÄĚ hos Karstensens Skibsv√¶rft. Trods de mange √•rs gode samarbejde, s√• repr√¶senterer denne kontrakt alligevel et markant gennembrud for Karstensens Skibsv√¶rft, idet nye ‚ÄĚSerene‚ÄĚ vil bliver V√¶rftets f√łrste nybyggede pelagiske fiskefart√łj, som skal leveres til Shetland.

Karstensens Skibsv√¶rft gl√¶der sig derfor over den tillid Rederiet har udvist. I lighed med de √łvrige pelagiske fart√łjer som V√¶rftet har under bygning til redere i UK, Irland og Danmark, er ogs√• nye ‚ÄĚSerene‚ÄĚ af eget design. Karstensens Skibsv√¶rft har for nuv√¶rende en ordrebog p√• ikke mindre end 10 pelagiske fart√łjer, for levering i l√łbet af de kommende 3 √•r.

Denne nye kontrakt cementerer V√¶rftets position som absolut f√łrende p√• dette omr√•de. V√¶rftet tilbyder et komplet koncept, hvor alle l√łsninger optimeres og skr√¶ddersyes til de enkelte rederiers specifikationer og √łnsker. V√¶rftet er uafh√¶ngig af alle leverand√łrer, hvilket g√łr en s√•dan optimering meget fleksibel !

Design, indretning og arrangementer er blevet til i et meget n√¶rt samarbejde mellem Rederi og V√¶rft, hvor begge parter har givet konstruktive indspil. Nye ‚ÄĚSerene‚ÄĚ bliver s√•ledes en topmoderne trawler, hvor der i design-fasen har v√¶ret lagt speciel megen v√¶gt p√• at optimere arbejdsforhold, sikkerhed og komfort for bes√¶tningen. Skibet bliver udrustet med alt indenfor det nyeste af maskineri, udstyr og udrustning.

Det nye fart√łj skal drives efter samme principper, som det eksisterende, nemlig med pelagisk trawl. De prim√¶re arter, som der fiskes efter, er sild og makrel.

MAN Diesel & Turbo er valgt som leverand√łr af fremdrivningsmaskineri, med en 12VL32/44 CR hovedmotor. Dette vil blive den f√łrste (langsomg√•ende) hovedmotor i den skotske/shetlandske fiskefl√•de med common-rail teknologi. Propelleren p√• 4500 mm vil blive optimeret til fart√łjets driftsm√łnster med omdrejningstal mellem 110 og 130. Dette anl√¶g vil sikre fart√łjet optimalt bollard pull (til makrel-fiskeri) og samtidig gode fri sejlads egenskaber.

MAN Diesel & Turbo skal ogs√• levere 2 tungtbyggede generatoranl√¶g, hver drevet af en MAN 6L21/31 motor. I till√¶g hertil udrustes skibet med 125 hhv 250 kW havne- og n√łddiesel anl√¶g.
Baseret p√• mange √•rs gode erfaringer har Rederiet valgt Karm√ły Winch, som leverand√łr af hele d√¶ksmaskineri-pakken, som bla omfatter store 90t trawlwincher og 110t nettromler.

Nye SERENE skal leveres i Juni 2018. Prisen er omkring 230m DKK / EUR 31m / GBP 23,5m.

Hoveddimensioner:

Længde overalt: 82,00 m
Bredde moulded: 17,20 m
Dybde: 1st deck 12,35 m
RSW-tankkapacitet: 2900 cum

Udrustning:
Hovedmotor: MAN 12VL32/44 CR
Reduktionsgear: 2-speed, Scana Volda
Propeller: d4500mm, Scana Volda
Primært hjælpemaskineri: 2 x MAN 21/32 1250 kWe
Winch- og kransystem: Karm√ły Winch
Thrustere: Brunvoll, 2 x 1300 kW
RSW-anlæg: Johnson Controls, 2 x 1471 kW
Losseanlæg: Iras, 4 x 66 kW / 2 x 4200 l tank

Mere information om det nye fart√łj her: www.karstensens.dk.

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Ny stor ordre til Værftet' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER