Folketingsvalget 2026 er i gang

Stemmeboksene er lige åbnet og 30-40 vælgere var til stede her kort efter klokken 8-00.

Folketingsvalget 2026 er i gang

24. marts 2026 - kl. 8:31 - af

Præcis klokken 08.00 gik folketingsvalget i gang over hele landet.

Valgstederne har nu åbnet dørene, og vælgerne kan afgive deres stemme. I Skagen var det byrådspolitiker Jane Bengtsen, der i sin rolle som valgstyreformand officielt åbnede valget.

I Skagen Kultur- og Fritidscenter er 25 valgtilforordnede til stede for at sikre, at valget forløber korrekt og i overensstemmelse med reglerne. Det er også de samme 25 personer, der lukker valgstedet igen i aften klokken 20.00.

Ved folketingsvalget i 2022 lå stemmeprocenten i hele Danmark på 84,1 %.

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Folketingsvalget 2026 er i gang' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2026 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger