Stemmeboksene er lige åbnet og 30-40 vælgere var til stede her kort efter klokken 8-00.
Folketingsvalget 2026 er i gang
24. marts 2026 - kl. 8:31 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Præcis klokken 08.00 gik folketingsvalget i gang over hele landet.
Valgstederne har nu åbnet dørene, og vælgerne kan afgive deres stemme. I Skagen var det byrådspolitiker Jane Bengtsen, der i sin rolle som valgstyreformand officielt åbnede valget.
I Skagen Kultur- og Fritidscenter er 25 valgtilforordnede til stede for at sikre, at valget forløber korrekt og i overensstemmelse med reglerne. Det er også de samme 25 personer, der lukker valgstedet igen i aften klokken 20.00.
Ved folketingsvalget i 2022 lå stemmeprocenten i hele Danmark på 84,1 %.
_1.jpg)
















Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Folketingsvalget 2026 er i gang' til en bekendt