Ankermedets Skole: Hjælp vi er sneet inde

Ankermedets Skole: Hjælp vi er sneet inde

3. februar 2010 - kl. 0:49 - af

En rapport fra g√•rdagens ( tirsdag ) “√łvelse” p√• Ankermedets Skole. Ja hvad g√łr man egentlig p√• en skole, hvis man sner inde? Det er nok godt at √łve sig f√łr den helt store snestorm,¬†som vi venter p√• lige nu, og det er hvad vi har pr√łvet i dag p√• Ankermedets Skole.
Fra morgenstunden fik skolens elever at vide, at vi var n√łdt til at lave en alternativ skoledag p√• grund af snesituationen. B√łrnene fra b√łrnehaveklasse til 10. klasse, blev orienteret om, hvad der kunne lade sig g√łre i snestormen, og hvem der gjorde hvad. I vores biograf og vores kursuslokale blev der vist gode film nonstop, det samme i to lokaler i indskolingen, p√• mellemgangen og i Indskolingens Aula, var der borde med forskellige spil, skak, br√¶tspil og andre, i billedkunst blev der produceret vinterkunstv√¶rker, her var vores dygtige 10. klasseelever medhj√¶lpere og inspiratorer sammen med nogle meget kunstneriske l√¶rere.
P√• skolebibliteket blandedes mange klassetrin for at arbejde p√• computerne, og ellers kunne man lytte til historien om Emil fra L√łnneberg, der redder sin bedste ven Alfred i en rygende snestorm. Her var ogs√• stillezoner, til de, der ville sidde og hygge sig med en god bog, og det blev til rigtig mange i dagens l√łb. Var der nogle, der havde brug for lektiehj√¶lp, fik de ogs√• det. Skolens l√¶rere var overalt, og mange opgaver blev l√łst og mange ideer afpr√łvet. Et stor gruppe frivillige t√łmte skabene i hjemkundskab, og fremstillede l√¶kre lune boller med sm√łr og litervis af varm kakao, og det blev der ogs√• brug for, man kan nemlig ikke holde friske b√łrn indend√łrs, selv ikke i kulde og sne. Omkring skolen blomstrede snelygter, lavet af sm√• og store snebolde, op. P√• skolemarken stod snem√¶nd med gulerodstud, kartoffel√łjne og strittende grenarme. Det er for√łvrigt sv√¶rt at lave snebolde og snem√¶nd n√•r frosten bider, de holder ligesom ikke rigtig sammen, og de bliver ikke ret store, f√łr de smuldrer. S√• er det mere effektivt at feje sneen v√¶k fra omr√•der p√• marken, h√¶lde vand p√• og dermed skabe de l√¶kreste glidebaner. Hen p√• eftermiddagen bedredes snesituationen og elever og l√¶rere listede hjemad i et snekl√¶dt Skagen.
Og nu sner det igen, s√• det var m√•ske rigtigt godt vi fik √łvet os i at sne inde!
En snehilsen til alle fra Ankermedets Skole

Klik p√• billederne for at forst√łrre ( fotos: Niels Jensen )

  
  
  

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Ankermedets Skole: Hjælp vi er sneet inde' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER