
arkivfoto.
Koncert: Jul I Skagen er udsolgt
21. november 2012 - kl. 10:35 - af Michael Egelund (WebRedaktĂžr)
Traditionen holdes i hĂŠvd nĂ„r operasangerne Ditte HĂžjgaard Andersen og Jens-ÂâChristian Wandt, igen i Ă„r sĂŠtter hinanden stĂŠvne i Skagen Kirke, for at synge julen ind, ved en af Nordjyllands mest stemningsfulde julekoncerter. Koncerten blev kendt ud over hele Nordjylland da TV2 Nord optog koncerten i 2010 og sendte den over fire torsdage i december, bĂ„de i 2010 og 2011.
Koncerten er for lĂŠngst udsolgt
Koncerten â der for lĂŠngst er udsolgt, byder pĂ„ et program med julens kendte melodier, bĂ„de fra Danmark og resten af Norden. Udover de to operasangere â der begge er kendte navne i Skagen bl.a. fra sommerens Verdensballet, medvirker ogsĂ„ Holmens Herrekvartet og Holmens Organist Jakob Lorentzen â alle fra Holmens Kirke i KĂžbenhavn. Kunsterne har optrĂ„dt sammen fĂžr, bl.a. ved sidste Ă„rs julekoncert i Skagen Kirke, men ogsĂ„ pĂ„ den jule-Ââcd der udkom i 2010 med titlen âJul i Skagenâ â og som siden har solgt nĂŠsten 4000 stk. over hele landet. –
Ââ For mig er julen bĂ„de hjerternes og musikkens fest â siger julekoncertens arrangĂžr, operasanger Jens-ÂâChristian Wandt, -Ââ noget er det smukkeste musik vi har, er skrevet til jul, med julens budskab som inspiration. Jeg glĂŠder mig altid som et lille barn til jul, ikke mindst pga musikken, og ikke mindst pga julekoncerten i Skagen Kirke. Det er dejligt hvert eneste Ă„r at opleve hvilken interesse koncerten mĂždes med af Skagboer og andre Nordjyder, at vi her har skabt en god tradition som klart er kommet for at bliver, en god vinter-Ââpendant til sommerens verdensballet.
Koncerten byder pĂ„ solistiske indslag og fĂŠllessang, sĂ„ledes fĂ„r alle i kirken mulighed for at synge med pĂ„ bl.a. Dejlig er jorden, Julen har englelyd, og Blomstre som en rosengĂ„rd. De solistiske indslag byder bl.a. pĂ„ Ave Maria, En rose sĂ„ jeg skyde, O hellige nat og den smukke svenske julesalme âJul, jul strĂ„lande julâ.
1 kommentarer til “Koncert: Jul I Skagen er udsolgt” under annoncerne.

_1.jpg)















Ărgerligt, da jeg og. Min mand gerne ville ha vĂŠret til koncerten.. Kan man ikke blive skrevet op til evt. Afbudsbilletter..
Mvh Jette Bjerregaard