
Fokus på rådgivning i Danske Bank
5. januar 2013 - kl. 9:09 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Danske Bank i Skagen lukker for kassebetjeningen den 9. januar, men filialen fortsætter med fokus på rådgivning.
”Danske Bank fortsætter i Skagen, men uden kassebetjening fra 9. januar. Fremover koncentrerer vi alle kræfter om selve rådgivningen af vores kunder, siger Jens Ole Christensen, filialdirektør i Danske Bank Skagen Afdeling.
Pengeautomaterne bliver ved filialen, så her kan man fortsat hæve penge og overføre penge – også til andre kunders konti i andre banker.
Lokalt samler Danske Bank fremover kassebetjeningen i Frederikshavn. Her vil det fortsat være muligt at betale regninger ved kassen, indbetale penge og veksle valuta. Det kan man ikke fremover i Skagen.
Danske Banks privatkunder kan også fortsat hæve og indsætte penge samt betale regninger i den lokale postbutik i Skagen.
Kunderne kan selv
At filialen i Skagen siger farvel til kasserne den 9. januar, skyldes primært, at antallet af kassetransaktioner er halveret de seneste fire år.
”Kunderne bruger banken på en anden måde end tidligere. De kan foretage næsten alle transaktioner med netbank og dankort, og det benytter de sig af. De fleste kunder kommer kun i filialen for at få rådgivning i forbindelse med større, økonomiske beslutninger vedrørende bolig, pension og investering. Derfor tager vi dette skridt den 9. januar,” siger Jens Ole Christensen.
Over 120 informationsmøder og Netbankskoler
Jens Ole Christensen erkender, at der også er kunder, som endnu ikke er helt trygge ved netbank og dankort Derfor afholder Danske Bank denne vinter over 60 Netbankskoler og godt 60 ”Trin for trin” informationsmøder for at hjælpe kunderne.
Den 8. januar er der informationsmøde på Hotel Jutlandia i Frederikshavn – tilmelding kan ske på www.danskebank.dk/trinfortrin. På mødet deltager også Borgerservice samt dukaPC som fortæller om NemID og kommunale løsninger. I resten af januar kan kunderne i filialen få hjælp til vejledning om alternativerne til kassebetjening.
”Vi gør i øjeblikket en ekstra indsats for at forberede kunderne på fremtiden uden kassebetjening, og man behøver ikke at lære computer og netbank. Mange vil uden problemer kunne klare sig med et hævekort/dankort, Betalingsservice og Danske Giro, hvor de kan betale regninger for 7 kr. pr. stk. ved at sende dem i en kuvert til os. Og hvis man er i tvivl, kan man altid ringe og få hjælp hos vores kundelinje Danske Direkte på telefonnummer 70 123 456,” siger Jens Ole Christensen.
En kommentar til “Fokus på rådgivning i Danske Bank” under annoncerne.
Verden er fuld af paradokser, dette er et at de mest absurde. Læs nedenstående link og relater til ovenstående artikel.
http://www.business.dk/oekonomi/danske-bank-undskylder-for-finanskrisen