Kaos eller samarbejde

Kaos eller samarbejde

5. august 2013 - kl. 9:14 - af

Redaktionen har modtaget: Alle frivillige er guld værd.

Det er meget ærgerligt, at de frivillige i Skagen og Sæby fortsat ikke inddrages i udviklingen af det frivillige arbejde i Frederikshavn kommune, og heller ikke med hensyn til etablering af et nyt frivillighus, selv om det fremgår af udtalelser i pressen, at det er for hele kommunens frivillige.

Vi syntes det er prisv√¶rdigt, at Trigon Fonden har stillet et helt hus til r√•dighed, s√• de frivillige i Frederikshavn har et sted at m√łdes, men vi f√łler, at bestyrelsen for Det Frivillige Hus har handlet hen over hovedet p√• de frivillige i Skagen og S√¶by.

Vi mener, at det er vigtigt, at de frivillige bliver enige om et f√¶lles form√•l og en f√¶lles organisation, som kan danne fundamentet til et samarbejde i Frederikshavn Kommune, et samarbejde der ogs√• kan medf√łre, at de frivillige kan hente forh√łjet tilskud fra staten til gavn for det frivillige arbejde i kommunen.

Det skal v√¶re p√• plads inden der kan tages stilling til, om der skal ans√¶ttes en konsulent, s√• ved vi hvilket behov der er, og kan formulere en arbejdsbeskrivelse, hvoraf det fremg√•r, hvilke √łnsker og forventninger konsulenten skal kunne leve op til.

Det er vores erfaring, at den koordinator der har v√¶ret ansat i De Frivilliges Hus i Frederikshavn, hverken har √łnsket eller form√•et at formidle et samarbejde, der involverede hele kommunen.

Til slut vil vi fremh√¶ve, at vi gl√¶der os over, at vore politikere er parate til at give yderligere st√łtte til frivillige aktiviteter, og vi har tiltro til, at politikerne vil st√łtte det frivillige sociale arbejde i hele kommunen. Ved blandt andet at inddrage frivillige, fra netop hele kommunen, i det fortsatte arbejde fremadrettet.

 

Indsendt af: √Üldre Sagen i Skagen, Skagen Pensionistforening, R√łde Kors i Skagen, Skagen Efterl√łns- og Pensionistklub og Frivilligt Samr√•d i S√¶by og Omegn

 

27 kommentarer til “Kaos eller samarbejde” under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

27 kommentarer til “Kaos eller samarbejde”

  • Men svagt at kan huske Paul engang bode i svinget.. er man s√• en svingbo.. aarrrrrr ,,,det er gas GOD WEEK-END ogs√• til dig paul

  • J√łrgen Olesen

    Hr. Andersen du har helt ret Paul Wenzel er ikke skawbo men derimod h√łwbo s√• skulle det vist v√¶re p√• plads..

  • K√¶re hr. Andersen, det jeg skrev kunne misforst√•s, undskyld den lidt smarte m√•de. Jeg har dog kun boet her i 49 √•r. Vil helst Skagen det bedste og vi skal ikke bare best√• af offentlige ansatte.

  • En skawbo praler aldrig men sine penge,, man kan godt se og h√łrer Poul Wenzel heller ikke er skawbo,,, men b√•de per og poul blander sig meget om os skawboer og skagen ….Det er sku da lidt tankev√¶kkende…Hilsen en SKAWBO der er f√łdt og op vokset i skagen men det er pral det m√• man godt

  • Hvad skal vi med 440 hjemmehj√¶lpere udover dem vi har.?, Men selvf√łlgelig det er Per Kempffs dr√łm, at alle i Skagen skal v√¶re offentlige ansatte, men hvem skal betale – Per kempff kan ikke og jeg vil ikke betale til s√• mange

  • Jeg tror ikke p√• at √•rsl√łnnen for en hjemmehj√¶lper kun er DKK 23.000, det m√• v√¶re √•rsl√łnnen og s√• er omkostningen for 440 hjemmehj√¶lpere DKK 121.440.000

    Bare et lille regnestykke fra Dj√¶vle√łen
    Torben Just
    Hyldekrattet 38, 2630 Taastrup

    Sommergæst i Gammel Skager i 3 uger hvert år siden 1977

  • Per Kempff’s matemetik l√¶rer m√• skamme sig, at han lukker Per Kempff ud. Men det er nu ogs√• sv√¶rt med alle de nuller.

  • Ja Henning.

    Enten skal du på aftenskole eller have ny lommeregner. Min lommeregner siger 440 x 23.000 = 10.120.000 kr.

    Kim

  • Per Kempff-Nordkap

    Hej Henning

    Jeg ved ikke, hvor du har dine tal for hvad en hjemmehj√¶lper f√•r i l√łn – der g√•r mellem 4 til 5 hjemmehj√¶lpere pr. million alts√• mellem 400 – 500 √•rsv√¶k

    Henning jeg tror du har glemt hvor mange penge 100 millioner egentlig er.

    Med venlig hilsen

    Per Kempff-Nordkap
    http://www.liste-h.dk

  • Hej Per,

    Jeg ved ikke hvordan din lommeregner ser ud, eller om den er i stykker. Men hvordan kan du sige, at 100 millioner kroner, svarer til 440 hjemmehj√¶lpsstillinger? Jeg vil mene at en hjemmehj√¶lper f√•r lidt mere end 23.000 kroner om √•ret i l√łn.

  • Per Kempff-Nordkap

    Nu hvor tallene eller mange af tallene er kommet på bordet er jeg blevet skoset for at jeg ikke kan regne.

    Jamen du sagde at Frederikshavn storkommune startede med en gæld på 100 millioner Рdet kan enhver jo se, at kommunen skyldte flere penge væk end det.

    De tre gamle kommuner afsluttede ders liv med at Skagen havde et overskuf p√• de skatte finansierede omr√•der p√• sm√• 50 millioner, S√¶by havde en minus p√• godt 60 og Frederiskhavn et noget st√łrre underskud p√• lidt over 100 millioner. eller ialtet samlet underskud p√• noget over de 100 millioner – men det er jo at blande √¶ble og bananer sammen . B√•de ja og nej – for de l√łbende underskud er alle penge der skal betales tilbage og det er blevet nu til 12.000.000.000 kroner

    Det der er min pointe og har v√¶ret hele tiden er, at kommunen ved vedblivende √•r for √•r at have betydelige underskud i 100 millioner kroner klassen – dels dr√¶ner egenkapitalen og samtidig √łger g√¶lds√¶tningen s√•ledes, at vi mister selvr√•den og mister velf√¶rd. Idag bruger vi de f√łrste 100 millioner kroner p√• renter og afdrag – det svarer til 440 hjemmehj√¶lpstillinger – det er da en slat

    Med venlig hilsen
    Per Kempff-Nordkap
    http://www.liste-h.dk

  • Hej igen Per
    Ikke for at trække den her i langdrag, jeg kan se, at Jens Hedegaard kommer med nogenlunde samme informationer som jeg.

    De hentes sikkert samme sted. Men jeg finder mine tal i “De kommunale n√łgletal”, som udgives hver √•r af √ėkonomi- og Indenrigsministeriet. http://www.noegletal.dk.

    Her kan man s√łge og sammenstille p√• b√•de nye og gamle kommuner – s√• det er muligt at bakke sine indl√¶g op med faktuelle og sammenlignelige informationer.

    VH
    Kenneth

  • K√¶re Per Kempf

    Resten af det du skriver er også volapykkkkk. Men AOF har aftenkurser for ? seniorer, som kan lære dig, at opstille tal på nettet. Men når man nu læser dine tal og sammenligner med de rigtige tal,, hvor har du så dine fra. Det ligner mere, at du burde gå timerne om i regneklasse for tabellen 1 til 5. Smiley

  • Per Kempff-Nordkap

    Vedr. Hedeboskolen:

    Da skolestrukturdebatten startede i forbindelse med at socialdempkraterne og SF √łnskede sig en stjerneskole i Frederikshavn, samt en l√łsning p√• fordelingen til de sm√• skoler – skulle det v√¶re det samme bel√łb til alle (s) eller skulle der laves en model hvor de sm√• skoler fik mere pr. barn. Der var bred enighed om i vor kommune som i mange andre, at der skulle ske en hvis rationalisering ved at lukke nogle mindre skoler i denne de bat i den f√łrste fase, var Skagen slet ikke inde i forhandlingerne fordi “man” ans√• lukningen af kappelborg som den tilpasning der skulle til – det var f√łrst meget senere at diskutionen og det er rigtig at det var en langvarig proces om hvilken skole der skulle lukkes og jeg tror nok, min p√•stand at Hedboskolefolkene blev lidt narret, idet det de ikke kunne forestille sig at det var netop dem der skulle lukke.

    Det kan være hvad det vil det er historie Рog det har vist sig synes jeg at beslutningen var forkert om at lukke Hedeboskolen.

    Vedr. omverenskomsten, at den skulle g√łre det mere overkommeligt at drive de sm√• folkeskoler – s√• er det selvf√łlgelig min opfattelse af, at overenskomsten giver meget bedre muligheder for at bruge den enkelte l√¶rer speciel i forhold til f√• elever. Det er en af de fordele, jeg kan se for folkeskolen, at man kan drive sm√• folkeskoler rentabelt og sikkert med et bedre faglig resultat end tidligere – hvor der var en tendens til, at de sm√• folkeskoler havde sv√¶rt ved at pr√¶stere, hvor imod tilsvarende private meget bedre kunne kaste resultater af sig

    med venlig hilsen
    Per Kempff-Nordkap
    http://www.liste-h.dk

    PS At tallene i mit tidligere indlæg er meget svære at læse Рskyldes alene, at selv om de står flot og let tilgængeligt, når de skrives ind Рså ender det som lidt volapyk når de er kommet igennem avisen- automatiske redaktion

  • Thorbj√łrn Pedersen

    K√¶re Per Kempff. Du skriver ovenover f√łlgende: …..’Jeg mener at vide, (din p√•stand nr. 1) at lukningen af Hedeboskolen kom ind i skolestrukturdebatten som en tyv om natten ‚Äď indtil da mente (p√•stand 2) de fleste at skole strukturen var passende i Skagen og paradoksalt nok betyder (p√•stand 3) den nye skoleoverenskomst at det nu vil v√¶re lettere at drive sm√• folkeskoler….citat slut..
    Du er fantastisk eminent god til at slynge p√•stand op i den skawske bl√• luft, i l√łbet af nogle linier, som her n√¶vnt er der tre p√•stande. Hvor er dit bel√¶g for disse p√•stande?????
    √Čn kommentar til lukningen af Hedeboskolen: Der var ikke p√• nogen m√•de tale om at beslutningen om Hedeboskolen kom som en tyv om natten tv√¶rtimod, s√• var der en langvarig, sej, yderst f√łlelsesladet debat om valget mellem to skoler Ankermedet eller Hedebo. Hvilken af de to skoler skulle v√¶re den kommende skole. Og her sejrede fornuften heldigvis. Jeg har selv g√•et p√• Ankermedet Skole og cyklet fra mine for√¶ldres hus t√¶t ved det Hvide Fyr. Det ville v√¶re noget langt for en ti√•rig dreng (eller pige ) selv i 2013, at cykle fra Fyrbrovej og helt ud til Hedeboskolen. Alts√• det drejer sig ikke om mine sympatier for Ankermedets Skole, men at skolen ligger centralt, midt i det hele, set med alle elevers √łjne. Og det g√łr den nu, Skagens Skole.

    Og Per, lad v√¶re med at slynge tal ud i luften. Tal er mystiske, magiske, de er som elektrisk str√łm, h√łjsp√¶nding, er man ikke fagmand, l√¶s har flair for tal, s√• kan det g√• grueligt galt. Brug dine argumenter som ord, og pr√łv at f√• gang i surdejen, uden at nogle bliver altfor sure. Fortsat god debatlyst Per Kempff. Venlig hilsen Thorbj√łrn Pedersen

  • Nu m√• serveren da g√• ned igen – med alt det gylle Per Kempf lukker ud. Der er jo hverken hoved eller hale i det hans skriver af tal og postulater
    Paul

  • Per Kempff-Nordkap

    Hej Kenneth

    Det er ikke fordi jeg har glemt dig eller ikke vil svare, men jeg har ganske simpel ikke kunne finde de tal du nævner.
    Jeg har derimod fors√łgt at finde frem til hvordan s√• det ud p√• den sidste dag i h.h.v.
    Skagen Sæby og Frederikshavn da de endnu var selvstændige.

    Tallene er fra kommunernes revisionsrapport, men jeg kan ikke eller Google kan ikke finde beretningen vedr. Frederikshavn
    Det er det bedste jeg kan oplyse dig om.

    Minus bel√łb er udgifter og plus er indt√¶gter – p√• n√¶r i balancen der er det lige omvendt tror jeg nok( med risiko for at blive til grin)

    I alle de år hvor vor herlige kommune har eksisteret er der har kommunen haft et underskudt på mellem 100 til 200 millioner samlet for drift og anlæg hvert år.
    og til Thorbj√łrn:
    Jeg mener at vide, at lukningen af Hedeboskolen kom ind i skolestrukturdebatten som en tyv om natten Рindtil da mente de fleste at skole strukturen var passende i Skagen og paradoksalt nok betyder den nye skoleoverenskomst at det nu vil være lettere at drive små folkeskoler

    men tilbage til tallene og hvis jeg må komme med et gylp Рså er det synes jeg beskæmmende at dem der ved og har truffet beslutningerne ikke gider at oplyse os andre om sagernes rette sammenhænge
    Men nok om det

    De gamle kommuner oph√łrte

    Ultimo 2006 Skagen Sæby Frederikshavn

    Resultat af ordinær driftvirksomhed 29,7 -20
    resultatet af det skattefinansierede område 44 -64,4
    resultat af forsyningsvirksomhederne -6 3,2

    Resultat opg√łrelse ( omkostningsbaseret)

    Balnce:
    Anlægsaktiviteter 480,3 522,6
    Omsætningsaktiviteter 326,2 76,9
    egenkapital -492,4 -365
    hensatte forpligtigelser -63,6 -56,3
    Langfristet gældforpligtelser -195 -87,9
    netto g√¶ld vedr√łnde fons mv -7,5 -0,7
    kortfristede gældsforpligtelser -47,8 -89,7

    Noter Balancen f.s.v.a.Sæby har jeg ændret plus-tal til negativ
    Jeg tror de har skrevet forkert

    Med venlig hilsen

    Per Kempff-Nordkap
    http://www.liste-h.dk

  • Thorbj√łrn Pedersen

    K√¶re Per der er mange gamle debatemner, i dit lange indl√¶g. Enkelte emner har v√¶ret debatteret og k√¶mpet om meget l√¶nge. Vel ingen grund til at koge suppe p√• fortidens beslutninger, de kan ikke omg√łres.

    For 12 – 14 √•r siden gik b√łlgerne h√łjt om Kappelborg Skolen skulle lukke, for nogle √•r siden var det s√• Hedeboskolens tur. Element√¶rt k√¶re Watson.

    Da jeg begyndte p√• Kappelborgskolen i april 1952, var der 220 b√łrn der begyndte i f√łrste klasse, 1. a. til og med 1g. Ja der blev f√łdt mange b√łrn dengang. Og de b√łrn der s√• skulle begynde i skole√•ret 2012, var vel f√łdt omkring 2005. Og antal af f√łdte b√łrn det √•r. Ja det var ikke 220, m√•ske 60, 65, 70, kender ikke det pr√¶cise tal. Men det siger sig selv at n√•r b√łrnene ikke er der, s√• er det den ber√łmte stoleleg, og med tiden er der endnu en skole for meget. Nemlig Hedeboskolen. Desv√¶rre. Men det er virkelighedens verden.

    Noget helt andet du peger p√•, er kommunens store g√¶ld , om den er 1 milliard, eller 1.2 eller mere her i 2013, ved jeg ikke, men det kan selvf√łlgelig ikke forts√¶tte, og vi m√• diskutere, hvordan g√¶lden bliver afviklet/afdraget over en √•rr√¶kke. Det er bydende n√łdvendigt.

    Nu dit sprogbrug, du skriver at Frederikshavn Kommune nedl√¶gger Hedeboskolen. Kommunen er administrationsenheden, og f√łrer beslutningen om skolelukningen ud i livet, men det er da byr√•det der har vedtaget skolelukningen, p√• et opl√¶g fra skoleudvalget. Vh. Thorbj√łrn Pedersen.

  • Hej Per

    Du bruger ofte rigtig mange tal, n√•r du fort√¶ller om Skagen fortr√¶ffeligheder og Frederikshavns “fortr√¶deligheder”, men 100 mio. kr i g√¶ld, da man “startede og 1.500.000.000 – hu ha, er det virkelig korrekt?
    Iflg. kommunalstatistikken var Skagens g√¶ld 188 mio kr i 2007, S√¶by’s var 115 mio. kr og Frederikshavns var p√• 590 mio kr – alts√• ialt 893 mio kroner.
    Den nye Frederikshavn kommunes langsigtede gæld i 2012 var 1.000 mio kroner.
    Det er i runde st√łrrelser det samme ?

  • Per Kempff-Nordkap

    K√¶re Thorbj√łrn Pedersen.

    De partier, der konsekvent flytter arbejdspladser ud af byen, de arbejder ikke for at byen skal være en rigtig by.
    Der er nogle arbejdpladser, som bliver flytte af private virksomheder, n√•r de √łkonomiske omst√¶ndigheder tvinger dem til det, der er nogle private virksomheder, der bruger arbejdhold fra de s√¶reste lande. De kan nogen gange v√¶r kortseende skurke – andre gange tvinger konkurencesituationen folk til at tage ubehagelige beslutninger

    Det vi РListe H Рsom de eneste siger er, at de stillinger, vi selv råder over Рde kommunale stillinger, de skal fordeles rimeligt byerne imellem ( de 3 gamle kommuner).

    i det sp√łrgsm√•l bliver Skagens interesser stort set ikke h√łrt – jeg ved der er mange partier, der er erhvevsforeninger og alverdens grupper og dets lignende

    MEN:
    Hvorfor nedlagde Frederikshavn kommune Hedeboskolen
    Hvorfor bruger kommunen ikke Skagens Rådhus til rådhus opgaver
    Hvorfor har Nordbyen ikke f√•et et tiltr√¶ngt kvarterl√łft
    og
    Hvorfor skal vor foreningstruktur og tilskud harmoniseres efter Frederikshavnske regler (Frederikshavner modellen)

    Hvorfor respekterer kommunen ikke de f√¶lles beslutninger, der er truffet – det v√¶re sig lokalplaner-som l√łfte om 3 r√•dhuse, der var givet h√•ndslag p√• i forbindelse med sammenl√¶gningen
    Hvorfor har kommunen lagt sine investeringer primær i Frederiskhavn By

    Vi havde en gæld på 100 millioner tilsammen da vi startede, nu har vi en gæld der nærmer sig 1.500.000.000
    Jeg synes, men jeg har noteret mig, at mange synes, at det g√•r s√• rasende godt al sammen, men jeg synes fortsat, at vi k√łrer den forkerte vej.

    Med venlig hilsen

    Per Kempff-Nordkap
    http://www.liste-h.dk

  • Thorbj√łrn Pedersen

    Solen skinner når solen skinner, self-explanatory, som det hedder på udenlandsk, her til lands vil vi sige at sætningen er indlysende. Ingen kan med sin forstand og fornuft benægte det.
    K√¶re Per Kempff-Nordkapp du skriver f√łlgende: Med vi √łnsker bl.a., at Skagen kan vedblive med at v√¶re en by, et hjemsted hvor familier kan trives, arbejde og kan se deres b√łrn vokse op.

    Det du skriver er indlysende, hvem kan v√¶re uenig i det. Men det beh√łver man ikke at oprette en lokalliste for at arbejde for. Det arbejdeg√łr de politiske partier vi kender ogs√•: Socialdemokrater, Konservative, Venstre. Der er noget der hedder de sk√łnne spildte kr√¶fter, g√• da ind i en af de nuv√¶rende politiske partier og g√łr din indflydelse g√¶ldende; og dersom dine argumenter har tyngde og kvalitet, kan de m√•ske som en god surdej gennemtr√¶nge den tr√¶ge politiske masse.
    Venlig hilsen Thorbj√łrn Pedersen

  • Per Kempff-Nordkap

    Det kan sikkert undre Thorbj√łrn Pedersen ( jeg er kommet p√• efternavn med mange tilsyneladende), at jeg er fuldst√¶ndig enig med Thorbj√łrn Pedersen, hvilket han ville have kunne konstatere ved selvsyn, hvis han l√¶ste mine indl√¶g fordomsfrit.

    Du (ja jeg tillader mig at sige du) m√• give mig ret i, at det ikke er mig, der har foresl√•et, at alt skal til Skagen – som alt bliver flyttet til Frederikshavn i √łjeblikket – men vi har et r√•dhus som sagtens kan rumme fornuftige kommunale g√łrem√•l

    Det er rigtig, at jeg finder at kommunens navn er uheldigt – ikke fordi Frederikshavn i sig selv er uheldig – men fordi kommunen har sv√¶rt ved at skelne mellem Frederikshavn og Frederikshavn – det var denne en√łjethed der i sin tid fik borgmester Erik S√łrensen til at skrive som han gjorde – Budskabet som vi alle skulle kendes under i det ganske land – dit slogan er meget bedre, mere konstruktivt og mere fremadrettet

    Du lytter tilsyneladende til folk, der gerne vil pådutte mig og flere med mig synspunktet at vi vil have Skagen kommune igen Рom det overhovet ville kunne lykkes er svært at forestille sig.

    Med vi √łnsker bl.a., at Skagen kan vedblive med at v√¶re en by, et hjemsted hvor familier kan trives, arbejde og kan se deres b√łrn vokse op.

    Med venlig hilsen

    Per Kempff-Nordkap
    http://www.liste-h.dk

  • Thorbj√łrn Pedersen

    Til Per Kempff-Nordkap.

    Det sort hvide i din retorik og ideologi er med til vedblivende at oppiske en negative stemning. Det l√łb med at Skagen b√łr v√¶re en selvst√¶ndig kommune og by er k√łrt Per. For vi kendte ikke vores bes√łgelsestid. Jvfr. at L√¶s√łboerne kendte deres. De ville v√¶re selvst√¶ndige. Vi ville ikke. Vi er siden 2007 med i et st√łrre f√¶llesskab, Frederikshavn Kommune, med tre selvst√¶ndige, og hver is√¶r unikke byer.

    Tre byer – En kommune – Frederikshavn.

    Lad os st√• sammen, synligg√łre, udvikle, og forbedre denne sk√łnne Kommune. Og bakke de politikere op, der har den vanskelige opgave at styre, og lede og tr√¶ffe beslutninger for denne langstrakte og s√¶regne kommune.

    Venlig hilsen Thorbj√łrn Pedersen

  • Thorbj√łrn Pedersen

    Tak til Chresten Sloth for en sober, saglig og afbalanceret kommentar. Nedenunder se min kommentar til Per Kempff-Nordkap.

  • Chresten Sloth Christensen

    M. Pedersen har ret: det er fint nok med et centralt Frihedens Hus i Frederikshavn, men vil vi i Skagen samle frivillige til at l√łse forskellige opgaver, er der kun os selv til at g√łre det.

    Derfor pr√łver vi i september/oktober at samle alle de frivillige, der p√• den ene eller anden m√•de s√• fantastisk har bidraget til vort jubil√¶um. Hvordan og hvorn√•r ved vi endnu ikke, men det bliver formentlig i vort fine kulturhus.

    Jeg har i √łvrigt bes√łgt udsendinge fra Frivillighedens Hus. De har nemlig nogle gange haft √•ben m√łdetid i selvsamme kulturhus! Den negative vinkel p√• deres virke er alts√• malplaceret! Jeg indgik den aftale med dem, at vi kunne samarbejde, n√•r vi vidste, hvordan vi selv ville organisere os.

    Det stod i √łvrigt klart for mig, at udgangspunktet for dem og os er forskelligt. Deres udgangspunkt er socialt arbejde med individuel hj√¶lp til folk eller grupper, der m√•tte beh√łve denne hj√¶lp. Vores udgangspunkt er at hj√¶lp os selv, dvs. vores by, men netop den forskellighed kan blive en styrke.

    Derfor håber jeg, vi ses til efteråret, og at det lykkes os selv at finde et vej.

    Venlig hilsen

    Chresten Sloth

  • Per Kempff-Nordkap

    Det er desværre endnu et eksempel på, at Frederikshavn kommune ikke burde hedde Frederikshavn eller at rådhuset ikke burde ligge i Frederikshavn. Sammen blandingen med, at Frederikshavn er Frederikshavn har desværre bidt sig fast i Frederikshavn.

    Det synes som om, man bevidst √łnsker at lukke ned for al aktivitet uden for Frederikshavn for at demonstrere, at al liv kun kan vokse i Frederikshavn

    Nej til En by – En kommune – Frederikshavn

    Med venlig hilsen
    Per Kempff-Nordkap

    http://www.liste-h.dk

  • Hvor mange af Skagens frivillige gider mon tage til Frederikshavn, selvom der er et hus til r√•dighed?
    Vi ER nu engang 3 byer, og det vil vi blive ved med at være, så Stor-kommunen må dele tilskuddet op i 3 portioner, proportionalt med antallet af frivillige i hver by.
    Og så må vi i Skagen organisere os på tværs af diverse foreninger.
    Jeg selv er frivillig 4 steder, heraf i en af ovenstående underskrevne organisationer. Men der er jo andre former for frivillighed.
    Der er mange – is√¶r efterl√łnnere og pensionister – der gerne vil ud og give en h√•nd med til b√•de dit og dat.
    Og vi HAR jo ogs√• en slags “Frivillighus”, nemlig Ankermedet Dagcenter, hvor man altid kan samles om et godt form√•l.
    Mener i √łvrigt, at Chresten Sloth er igang med at samle de frivillige, jfr. Bytinget.
    M.Pedersen

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Kaos eller samarbejde' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER