Bilhandel: Kvinder bruger hjernen, mænd hjertet

Bilhandel: Kvinder bruger hjernen, mænd hjertet

16. oktober 2013 - kl. 6:53 - af

Danske m√¶nd lader sig forf√łre af luksusm√¶rker og dr√łmmer om store biler, mens kvinderne lader fornuften styre og holder sig til mindre, √łkonomivenlige modeller. Det konstaterer Spar Nord Skagen og BilBasen i en ny unders√łgelse af danskernes interesse for bilm√¶rker.

Der er stor forskel på, hvad der fanger vores interesse, når bilen skal udskiftes.

For m√¶ndenes vedkommende er det is√¶r de dyre, tyskproducerede biler, som er popul√¶re. BMWs 3-serie og VW Passat er blandt de mest eftertragtende modeller, og aller√łverst p√• listen st√•r Audi A4 som den mest ombejlede model, n√•r m√¶ndene s√łger efter ny bil.

S√•dan lyder konklusionen fra Spar Nord Skagen p√• baggrund af ny unders√łgelse baseret p√• 13 millioner bil-s√łgninger p√• BilBasen.dk i l√łbet af 2013.

Kvindernes interesse for bilk√łb viser sig imidlertid at v√¶re langt mere √łkonomisk og fornuftig. H√łjest p√• kvindernes s√łgelister st√•r nemlig mindre og √łkonomiske biler som VW Polo, Peugeot 206 og Skoda Fabia.

Kvinderne lader fornuften styre

N√•r m√¶nd og kvinder har √łje for vidt forskellige biler, skyldes det if√łlge unders√łgelsen, at m√¶nd generelt lader sig styre af dr√łmme, mens kvinder i h√łjere grad s√łger ud fra et praktisk og √łkonomisk perspektiv:

– Unders√łgelsen viser, at de dyre, tyske m√¶rker som Audi, BMW og de st√łrre VW-modeller tiltr√¶kker langt mere opm√¶rksomhed fra m√¶nd end fra kvinder. Modsat f√łler kvinderne sig mere tiltrukket af modeller som VW Polo og Peugeot 206, og dem s√łger kvinderne dobbelt s√• ofte efter, som m√¶ndene g√łr, konstaterer direkt√łr Morten Kock i Spar Nord Skagen.

– M√¶nd har alts√• en tendens til at dr√łmme sig v√¶k i de store og dyre modeller, inden de handler, mens kvinderne er mere m√•lrettede fra starten, tilf√łjer Morten Kock.

Morten Kock henviser videre til, at krisen generelt har f√•et danskerne til at opf√łre sig super rationelt, og det sl√•r ogs√• igennem p√• bilmarkedet, hvor de sm√• og √łkonomiske modeller fylder mere og mere i gadebilledet.

– Det ser ud til, at dr√łmmene i sidste ende viger for fornuften. Faktum er i hvert fald, at det i stor stil er kvindernes favoritter, der ender hjemme i garagerne, uddyber Morten Kock afsluttende.

Handler p√• h√łjt niveau

De seneste √•rs bil-feber ser ud til at forts√¶tte i 2013. Handlen med brugte biler ligger efter f√łrste del af √•ret p√• samme h√łje niveau som i de seneste fire √•r, og hos BilBasen forventer man, at op mod en halv million brugte biler skifter ejer i 2013.

 

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Bilhandel: Kvinder bruger hjernen, mænd hjertet' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER