Faglighed og fremdrift i folkeskolen

Faglighed og fremdrift i folkeskolen

8. november 2013 - kl. 11:22 - af

Det vigtigste i folkeskolen er, at fagligheden er i top, for eleverne g√•r i skole for at l√¶re noget! Udvikling skal ske med udgangspunkt i den enkelte elevs niveau, s√• folkeskolen underst√łtter elevernes st√¶rke sider og styrker de svage sider s√• niveauet h√¶ves.

Motivation og trivsel er forudsætningen for at lære noget, derfor skal vi fortsat arbejde for at skabe en afvekslende skoledag, hvor man ikke bare sidder på stolen og lytter.

Vi skal skabe fremdrift i folkeskolen ved at åbne den mere overfor omverdenen, såsom erhvervslivet og fritidslivet. Jeg mener, at vi skal skabe en mangfoldig ledelse ved at åbne bestyrelserne op så fx lokale ildsjæle eller arbejdsmarkedets parter kan blive medlem.

Vi skal blive bedre til at vejlede efter folkeskolen, s√•ledes eleverne v√¶lger den rette ungdomsuddannelse. Det er ikke et m√•l, at mange f√•r en lang uddannelse ‚Äď det er et m√•l, at alle udfolder sit potentiale!

Af: Anders Broholm, Byrådsmedlem (V), Gruppeformand og sundhedsudvalgsformand.

7 kommentarer til “Faglighed og fremdrift i folkeskolen” under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

7 kommentarer til “Faglighed og fremdrift i folkeskolen”

  • Per Kempff-Nordkap

    Desværre Thomsen har jeg ret Рlæs lige http://gymnasieskolen.dk/drenge-og-piger-er-stort-set-ens, som du kan se af overskriften, lægger man mere vægt på at både piger og drenge er enige om at undervisningen er kedelig, men resultaterne taler desværre sit tydelige sprog. Folkeskolen har amputeret drengenes evne lyst til at lære.
    Det er selvf√łlgelig til at grine af, hvis man har de lyster – men det er da forf√¶rdeligt at vor folkeskole ikke magter at l√¶re drengene noget i samme grad som pigerne.
    Nu siger du sikkert jamen denne unders√łgelse g√¶lder kun gymnasierne og HTV’
    erne og det er rigtig Рmåske står det meget værre til i 9. og 10. klasse

    Vi i Liste H finder det er en kommunal opgave at skabe rammerne ikke kun de fysiske men også de pædagogiske rammer for skolens virke.

    Det burde være en naturlighed, atr skolen var lige meget til for både piger og drenge

    Vi m√łdes forh√•bentlig den 19. under H’et – det kunne v√¶re fremtiden

  • Skrig af grin, hvis han kommer ind

  • Jeg ved ikke om jeg skal grine eller gr√¶de n√•r jeg l√¶ser s√•dan noget √¶vl fra Liste H

  • Per Kempff-Nordkap

    Desv√¶rre er opg√łrelserne fra i √•r
    Kære Ejner Рjeg tror ikke du vil se, hvad der sker i skolen idag

    Hvis det var p√• ligel√łns omr√•det s√• ville en s√• markant forskel – p√•kalde sig europ√¶isk opm√¶rksomhed

    Du skulle s√¶tte dit kryds ved H’et den 19.

  • K√¶re Per,
    Det har vist v√¶ret s√•dan l√¶nge – i det mindste siden, du gik i skole ūüėČ

  • Per Kempff-Nordkap

    Alle er så forfærdelige enige om, at det er fagligheder, der skal sættes i centrum.

    Virkeligheden er, at folkeskolen i gennem rigtig mange år helt bevidst har favoriseret pigerne på drengenes bekostning.
    Idag er det s√•dan, at pigerne er over et helt karakter point bedre i gennemsnit end drengene i gymnasiet og p√• HTX. Det er s√•¬®voldsom en forskel, at man med rette kan kalde den danske folkeskole for k√łns diskriminerende

    Liste H mener, at kommunen sammen med forældrekredsen og skolerne iværksætte en dialog, hvordan bliver folkeskolen ikke bare en inkluderende, men en ikke diskriminerende skole

    Sæt Kryds ved H

  • Liberal Alliance er principielt imod heldagsskolen, der skaber skoletr√¶tte b√łrn. N√•r den nu alligevel skal indf√łres, er det helt afg√łrende for at det bare skal have den mindste chance for at blive en succes, at man f√•r l√¶rerne med, ellers kommer heldagskolen til ogs√• at skaber skoletr√¶tte l√¶rere:

    РIngen tilstedeværelsespligt for lærerne.
    РLærerne skal have lov til at få en lokalaftale ( den danske model)
    Рinklusion kan være meget problematisk
    – l√¶rerne skal undervise ‚Äď ikke p√¶dagoger.

    Mvh

    Peter Laigaard
    Spidskandidat
    Liberal Alliance

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Faglighed og fremdrift i folkeskolen' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER