Grafisk design er mere end bare smarte reklamer
22. januar 2014 - kl. 8:22 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
22-årige Sven Jakobsen er startet i et tre-måneders praktikforløb som grafisk designer på Skagens Museum, hvor han bl.a. skal hjælpe med at udforme markedsførings- og formidlingsmateriale i forbindelse med den Tuxen-udstilling der kommer til at løbe hen over sommeren. Han kommer desuden til at fokusere på museets børne- og ungeformidling, hvor ønsket er at få opgraderet det elektroniske undervisningsmateriale der er tilgængeligt i dag.
Sven kommer fra uddannelsen til Grafisk Designteknolog på University College Nordjylland, og ud over design til tryk, er han også vant til at arbejde med online medier og video – to evner han også vil få rig brug for på museet.
“Det er altid givende og spændende at have praktikanter i huset, og vi har masser af opgaver Sven kan kaste sig over. Desuden er det rigtigt rart med nogle unge og friske øjne på de ting vi går og arbejder med til daglig her på museet” siger Jakob Stig Nielsen, PR-medarbejder fra Skagens Museum.
Sven selv tilføjer om praktikopholdet “Jeg er blevet taget godt imod på museet, og det er rigtigt dejligt at komme ud og få prøvet de ting af man har lært på uddannelsen – det er noget jeg kan mærke er med til at udvikle mig fagligt, og så er kunst jo et rigtigt spændende område”.
Sven bor og studerer i Aalborg, men har en baggrund bl.a. som tjener på Ålbæk Gl. Kro. Sin fritid bruger han selv med pensler, lærreder og maling, og er samtidig en ivrig musikudøver.
Foto: Sven Jakobsen foran Den Druknede.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Grafisk design er mere end bare smarte reklamer' til en bekendt