Læserbrev: Flextaxaordning ubrugelig
27. april 2015 - kl. 9:00 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
I søndags blev jeg brændt godt og grundigt af NT Flextrafik, da jeg skulle til Aalborg lufthavn. Det skete, selvom jeg havde bestilt mange dage i forvejen, hvor jeg betonede at jeg skulle nå et fly. Og det skete, selvom jeg, da taxaen ikke kom, ringede til Flextrafik og gengange fik at vide, at taxaen ville være fremme i løbet af 1 minut. Ved tredje opkald fik jeg at vide, at der slet ikke var nogen bil til rådighed, og at det var der i øvrigt ikke noget at gøre ved, for jeg skulle have sikret mig en garanti i forvejen.
Hvem kunne have vidst det?
Og hvem tør overhovedet tage en flextaxa?
Mvh
Merete Winkel Holm
Kikkerbakken 4
2 kommentarer til “Læserbrev: Flextaxaordning ubrugelig” under annoncerne.
Hvis man er i stand til at svare den dame der har skrevet den klage på en sådan uanstændig måde burde man vel også være voksen nok til at sætte sit navn under..
Måske man skulle være inde i sagerne, før man hænger folk ud. Jeg synes umiddelbart, det er nemt at give skylden videre.
Et hurtigt kig på Nordjyllandstrafikselskab.dk giver svar på dine spørgsmål:
“(…)Skal du være fremme til et bestemt tidspunkt, skal det oplyses ved bestilling(…)”
“(…)Du får det præcise afhentningstidspunkt oplyst, når du bestiller (…)”.
“(…)Rejsegarantien gælder ikke, hvis du kommer for sent fra eller til fly, færger eller tog. Rejsegarantien gælder således ikke den del af din rejse, du vil have udført med DSB- og Arriva-tog, fly eller færger.(…)”
Altså må det da være dit eget ansvar at have styr på reglerne, når du benytter en service som Flextrafik..
Nu tvivler jeg på, at du er skagbo, så som en lille service har du her nummeret til taxa her i byen: 98 43 34 34.. Så har du det til næste gang, når du skal nå noget og ikke gider sætte dig ind i reglerne.