Et 3. Spor Skagen – Ålbæk holder ikke – man vinder intet !

Et 3. Spor Skagen – Ålbæk holder ikke – man vinder intet !

13. juli 2016 - kl. 8:01 - af

Der er gået Agurketid i indsamling af underskrift til 3 sporet vej mindst fra Ålbæk til Skagen eller omvendt og jeg må tilstå jeg fatter ikke dette jag, for i min optik og hverdag er problemet langt større fra Ålbæk til Frederikshavn.
Det sidste vil blive dyrt og det første kun en lappe løsning for er det for at komme hurtigt til Hirtshals Motorvejen … er der lige et stykke landevej der der så også skal have tre spor ellers giver det ingen mening.
Mange bla. NT og Regionen bruger at køre til rundkørslen på Hirtshals Motorvejen og så den vej til Ålborg syd den hopper jeg ikke på så vil jeg hellere tværes med Jerup, og Nielstrup og ned og tage E45.
Spørger man sin computer eller GPS er svaret 50/50 i både afstand og tid …. så derfor forstår jeg ikke dem der vælger at køre tværs over for at møde E39 vest for Åbyen.
Hvis man taler om tid er Skagensvej da hurtigere i dag fra Ålbæk til Skagen end fra Ålbæk til Frederikshavn og nordpå kan man da stadig overhale hvilket man også kan mod Frederikshavn men ofte med livet i hænderne ….
Må tilstå jeg mangler en rigtig god forklaring på det sats til Skagen hvis man ikke tager tværvejen til E39 med …….
Af praktiske årsager vil en udvidelse af vejen Ålbæk Frederikshavn komme til at koste en krig, og i brug af tid vil den nord på kun være spild af penge for her vinder man ikke 10 minutter når der er myldretid ……
Der er mange steder pengene vil være placeret bedre end i et tresporet projekt Ålbæk Skagen.
Jeg skriver ikke under for jeg finder virkelig det er penge ud af vinduet for ingen ting …. i øvrigt har Vejdirektoratet den sidste holdning og den er til dato NEJ.
Skagensvej – Skagen – Ålbæk er ikke farlig bortset fra at folk tror de køre på en Motorvej, og man fortsættet på samme vis fra Rundkørslen til Tversted og til E49 og det er “landevej” med stort L.
Man vinder intet ved et 3 spor Skagen Ålbæk andet en at gennemsnits hastigheden bliver sat op til glæde for hvem ….. statskassen …. i dag køres der om kap på det stykke vej, og en fast fotovogn ville være en ren pengemaskine for staten det samme kan siges i 3 måneder om sommeren fra E39 til Skagensvej og Rundkørslen i Ålbæk .
Men lad os blot få en fotovogn eller 2 hvis det kan få selv den tunge trafik ned i hastighed ….. og de Smarte Turister der tror hastigheden er fri …. 
Tænk folk maser på hvis man ender på 50 gennem Jerup, jeg gør det for jeg fik en bøde uden omtanke på 3000,- + et klip for at køre ud af Sæby på Frederikshavnsvej med 72 km/t med tankerne et andet sted … i dag advare min GPS mig ved 5 km. overskridelse …. blot med et kort PAS PÅ 

Lige et tillægskort som viser at afstanden tværs over fra Rundkørslen nord for Ålbæk til Rundkørslen til E39 hvis det er det man ønsker = Afstanden fra Ålbæk til Skagen er den modsatte vej. 
I dag er hastigheden 80 km/t på Skagensvej og 80 km/t på tværs til E39 hvad pokker har man så i Skagen regnet med at man kan spare af tid ….. kunne man spare 1/2 time ville det være noget at jagte …. men den går ikke og som der er hastighedsbegrænsning på tilkørslen fra Frederikshavn til på den anden side af vangen med fire spor tror jeg ikke der bliver sat højere grænse ved et 3 gennemført spor … til Skagen 
Det man burde ønske sig til Skagen var jo det optimale nemlig motor trafikved med 4 spor som syd for Frederikshavn jeg bryder mig ikke selv om 3 sporet vej i et trafik mønster med sving som til Skagen … jeg vil være bange for alt for mange uheld …. og igen lysten til at køre for stærkt øges ….. 
Men gode Venstefolk i Skagen man spare ikke et kvarter ved at ændre de 20 km. til Skagen men de koster en krig i sig selv …… 
Fortæl vælgerne hvad i ønsker fra Rundkørsel til Rundkørsel til E39 for det er vel det i ønsker …… det er jo ikke til Frederikshavn ….. 
Keld Gydum Ålbæk og jeg kender alt til vejen til Skagen arbejdede på Restaurant Grenen som Køkkenchef i 1975 så for mit vedkommende er jeg orienteret …. der kørte jeg om sommeren fra Frederikshavn …… hver dag i Turisttiden …. 
Mig duperer I ikke med jeres forslag for der er ingen der vinder 10 minutter på det i Sommer Sæsonen men mange kan miste livet …..

Med venlig hilsen 

Keld Gydum 
Ålbæk

5 kommentarer til “Et 3. Spor Skagen – Ålbæk holder ikke – man vinder intet !” under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

5 kommentarer til “Et 3. Spor Skagen – Ålbæk holder ikke – man vinder intet !”

  • Erik F. Andersen

    Underskriftsindsamlingen handler for mig om to ting; tryghed og vækst.

    Tryghed for de ca. 1.5 mio. årlige besøgende i Skagen, hvoraf langt de fleste ankommer med bil, og selvfølgelig tryghed for de mange daglige pendlere samt fastboende skagboere, at de kan få hurtig hjælp, hvis uheldet skulle være ude. Der er ca. 60 km. til nærmeste skadestue, så de er alle afhængige af en god vejforbindelse ind og ud af Skagen.

    Det handler også om vækst og helårsarbejdspladser. Skagen har Danmarks største fiskerihavn, og vi har en af verdens førende virksomheder inden for fiskeolie og fiskemel placeret i byen. Der ud over har vi Danmarks største nybygningsskibsværft. Når disse og andre virksomheder siger, at vejen er en hindring for yderligere vækst, og når vi ydermere hører at virksomheder vælger Skagen fra pga. vejen, så mener jeg, at vi har en pligt til at reagere.

    Politikerne i Frederikshavn Kommune har heldigvis forstået dette for lang tid siden, og nu handler det om at få råbt landspolitikerne op. De seneste signaler fra vores Transportminister er i den forbindelse et skridt i den rigtige retning. Vi taler da også om en relativt beskeden investering på kun ca. 60 mio.

    Det kan så godt være at de 20 km. ikke løser alle landsdelens trafikale udfordringer, men det er for mig at se en helt anden sag.

  • Claus Sørensen

    Jeg er helt enig med Keld Gydum. Jeg har nu i 10 år kørt på arbejde i Hjørring og kan ikke genkende problemer af “Jens Borup karakter”. Jeg oplever blot diverse “erhvervslivs” kassevogne og lastbiler, som slet ikke kan holde sig til de hastighedsbestemmelser, der nu engang er gældende. Så jeg oplever absolut repræsentanterne for erhvervslivet, som værende det største problem.

  • Jens Hedegaard

    Vi kan hurtigt blive enige om at de nuværende vejforbindelser til Skagen er utilstrækkelige. Det vil de blive ved med at være så længe motorvejene løber ud i tosporede veje som Jens Borup skriver. Den ideelle løsning er selvfølgelig 3 spor fra Frederikshavn til Skagen, men det er urealistisk at det kommer på Budgettet indenfor overskuelig tid.
    En midlertidig løsning kunne være 3 spor fra Ålbæk til Skagen. Igennem en bedre markedsføring kunne man opnå at splitte en stor del af lastvognstrafikken op i to. Ligeledes ville erhvervskørslen imellem Hirtshals, Hjørring, Skagen og videre til Ålborg få et betydeligt løft.
    En underskriftsindsamling skal jeg på ingen måde underkende.Fra min tid som Teknisk Udvalgsformand havde vi flere møder med skiftende Ministre og Vejdirektoratet (VD) om udvidelse af vejen til Skagen. Men hver gang vi kom til investeringer i det Nordjyske vejnet blev resten af Regionens ønsker, herunder Skagen, overdøvet af Ålborgs ønsker om den tredje Limfjordforbindelse. Tilbage stod Minister og VD med et ganske logisk svar, hvorfor lave 3 spor i “baglandet” når trafikken alligevel stuver op ved Limfjordsforbindelserne ? Det haster så til gengæld at få den tredje Limfjordsforbindelse, ellers går det rivende galt. Jeg er sikker på at en ny forbindelse over/under Limfjorden vil være løftestang for flere og bedre trafikløsninger i hele Vendsyssel, herunder vejen til Skagen.
    Indtil da kan vi i det mindste glæde os over at VD lovede en bedre vedligeholdelse af vejen imellem Skagen og Frederikshavn. Det har de holdt til punkt og prikke. Asfaltbelægningen, rabatter, afvanding, afstribninger, rastepladser m.m. det er bare i orden.
    Et sidste politisk øf. Det ville jo være oplagt at man fjernede langt den største del af lastvognstrafikken i Vendsyssel ved at bruge jernbanen; især den trafik der skal videre ned i Europa. Men ingen ved deres fulde fem kan jo i årtier frem stille DSB op som et troværdigt alternativt til effektivt at løse nogle som helst transportproblemer i Danmark – desværre !

    m.v.h. jens hedegaard byrådsmedlem A

  • Jens Borup, tænk om du læste hvad jeg skriver og ikke hvad du tror der stå, så sent som i formiddag pasere jeg Rundkørslen i Ålbæk og her kom der en Specialtransport der kørte skrot gennem rundkørslen og fortsatte mod syd …. mod Jerup og Frederikshavn som er langt mere besværlig end når jeg vælger at smutte til Skagen fra Ålbæk …. at blande cykelsti ind i det er unødvendigt der er Cykelsti over Heden den kønneste i Danmark.
    Hvordan forholder man sig til i Skagen at man som jeg skriver blot ender i 2 gange Landevej hvis man vil videre fra Rundkørslen nord for Ålbæk jeg har ikke rost udkørslen fra Frederikshavn det skulle live være stykket til E45 bliver Motorvej.
    Ingen Jen Borup vil vinde ved et 3 spor på 20 Km. til Rundkørslen i Ålbæk havde det været tilfældet havde I sikkert fået det noget før … jeg kender alt til pendler trafikken min svigersøn Kørte vel Frederikshavn Skagen i 6 År … Problemet er blot i vinder intet i tid …. vandt man 20 minutter kunne jeg forstå men en ny udgave med 3 spor vil af sikkerhedsgrunde blive lagt på 80 Km/t …. det tror jeg ikke er nogen hjælp til Skagens Erhvervsby i har 2 problemer,dem der skal videre til Frederikshavn og de der skal videre 20 Km til E39 … begge dele er flaskehalse som tager fordelen fra Den 3. forbindelse, det er ikke Atomfysik ……
    Med venlig hilsen
    Keld Gydum jævnlig gæst i Skagen via bla min Hobby Maritime Foto

  • Kære Keld

    Jeg forstå af dit læserbrev at du ikke mener at ehvervslivets i Skagen skal udvikle sig mere og det er fint at der er gode vejforbindelser ud af Frederikshavn .
    Problemet er at der er 2 tosporede veje der går sammen i 1 tosporet vej man dobler trafikken på en en smal vej
    Jeg kan også se at at du mener at de mere end 2000 personer plus der pendler hver dag har de forholde de skal have når det var godt nok til dig for 40 år siden da du pendlede,der har også kun været 3 havneudvidelser siden og er en 4 på vej
    Vejen er også redningsvej er der nogen der skulle være uheldig et komme tilskade eller få et hjerte anfald er der 60 km. Til nærmeste skadestue da ville det være fint at der var mulighed for et lave plads ved at trække til siderne
    For ikke at nævne en cykelsti der slutte og cyklister skal køre de sidste 6-7 km. Til Skagen Sammen med al den øvrige trafik.
    Men du har helt ret det er vigtigt at kunne komme fra Skagen til rundkørslen ved Hirtshals hurtigt og der fra og videre ud i verden
    Mvh.
    Jens Borup

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Et 3. Spor Skagen - Ålbæk holder ikke - man vinder intet !' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2022 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter også tredjeparts statistik-software som anvender cookies, så vi løbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at læse avisen uden at der lagres cookies på din computer, så ved at fortsætte accepterer du automatisk.

ACCEPTER