
Erhvervs-Get-Together på Knivholt trak godt 300 deltagere
27. august 2016 - kl. 8:05 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Christine Feldthaus satte med humor fokus på det at kommunikere godt uden såkaldt djøficering overfor de godt 300 deltagere ved årets Erhvervs-Get-Together på Knivholt torsdag eftermiddag.
Godt 300 deltagere fra det lokale erhvervsliv deltog torsdag eftermiddag i Erhvervs-Get-Together på Knivholt, som Skagen Erhvervsforening, Sæby Erhvervsforening og Frederikshavn Erhvervsforening for tredje gang inviterede til og med Scandic The Reef og Spar Nord Bank som sponsorer.
Vejret viste sig fra sin bedste side med høj sol, da Karl Erik Slynge, formand for Frederikshavn Erhvervsforening kunne byde velkommen til de godt 300 deltagere. Han lagde i sin tale vægt på vigtigheden af at stå sammen som erhvervsliv om den lokale erhvervsudvikling:
– Nogle steder engagerer det lokale erhvervsliv sig ikke i arbejdet med erhvervsudvikling, som udelukkende varetages af det offentlige. Sådan er det ikke her hos os. Her engagerer vores lokale virksomheder sig i erhvervsudviklingen. Alene i vores bestyrelser i de tre erhvervsforeninger er 44 lokale erhvervsfolk repræsenteret. De er med til at sætte retningen for erhvervsarbejdet i foreningerne og i vores fælles driftsorganisation Erhvervshus Nord. Jo flere erhvervsfolk, vi er samlet i foreningerne, jo stærkere en stemme har vi i den lokale erhvervsudvikling, sagde Karl Erik Slynge.
Borgmester Birgit Hansen var også på talerstolen og talte blandt andet om at være i stærk dialog med erhvervslivet, som en vigtig faktor for at skabe vækst og arbejdspladser:
– Vi vil være en erhvervsvenlig kommune. Derfor skeler vi selvfølgelig til de analyser, der kommer fra Dansk Industri og Dansk Byggeri, når de tager temperaturen på vores erhvervsklima. Men intet slår virkeligheden, og derfor er jeg glad for at komme ud på virksomhederne. Det er gennem dialogen og ved at være tæt på hinanden i hverdagen, at vi kan skabe de bedste vilkår for vækst og nye arbejdspladser.
Christine Feldthaus kendt fra DR-programmerne ’Kender du typen’ og ’So F** Special’ gav et underholdende foredrag om at kommunikere godt. Hun fremkaldte mange grin med sin ligefremme tilgang, hvor et af aftenens budskaber var, at vi for alt i verden skal modstå den såkaldte djøficering af vores kommunikation med svære ord, som ingen forstår.
– Der er en tendens til, at jo mere abstrakt en strategi er, jo finere er det. Det holder ikke. Jeres mor behøver ikke kunne forstå det hele, men hvis hun forstår halvdelen af den, så er I godt på vej, sagde hun blandt andet.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Erhvervs-Get-Together på Knivholt trak godt 300 deltagere' til en bekendt