
Erhvervstur til Gøteborg en bragende succes
2. november 2016 - kl. 6:54 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Det var et bredt udsnit af erhvervslivet i Skagen, Frederikshavn og Sæby, som havde tilmeldt sig Turisthus Nords studietur til Gøteborg torsdag den 27. oktober. Her var hele dagen sat af til spændende møder med Go:teborg & Co. samt med Stena Line, og snakken gik lystigt blandt de næsten 30 engagerede erhvervsdeltagere, der også fik netværket undervejs.
Det var en engageret skare erhvervsaktører, som mødtes i Stena Lines færgeterminal tidligt torsdag morgen klar til Turisthus Nords studietur til Gøteborg. Hensigten med turen var dels at samle erhvervsaktørerne med henblik på at få netværket på tværs af bygrænserne, dels at få fagligt input og ny inspiration.
I Gøteborg havde Turisthus Nord booket møder med Kommunikationsdirektør Anna Vieweg fra Go:teborg & Co. samt med Marketingchef Mona Ulvåknippa fra Stena Line. Anna Vieweg fortalte blandt andet om de strategiske indsatser for at markedsføre og udvikle Gøteborg som turist-, møde- og eventby.
Mona Ulvåknippa fortalte om Stena Lines resultater i 2016 samt om markedsføringsplanerne for 2017, og hun glæder sig til et fortsat godt samarbejde med erhvervsaktørerne i Frederikshavn Kommune: ”Ett gott och långsiktigt samarbete med näringslivet i Skagen, Frederikshavn och Säby är en förutsättning för att bibehålla och öka antalet passagerare på linjen Göteborg-Frederikshavn.”
Dagen igennem var stemningen god blandt deltagerne og snakken gik engageret, så forventningerne til turen blev til fulde indfriet. René Zeeberg, Turistdirektør for Turisthus Nord, udtaler: ”Studieturen til Gøteborg blev en forrygende succes og det var en fornøjelse at være på tur med så mange topmotiverede deltagere. Det faglige indhold var også helt i top. De spændende indlæg fra Go:teborg & Co. samt fra Stena Line gav masser af inspiration til det fremadrettede samarbejde, hvor digitaliseringen fortsat er ét af de helt store temaer.”
Fremadrettet vil Turisthus Nord invitere erhvervet med på en årlig studietur, og dette nye tiltag indgår også som et element i turistforeningens Turismestrategi 2020.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Erhvervstur til Gøteborg en bragende succes' til en bekendt