
Appel om rette niveau for læringsplatform
16. november 2017 - kl. 5:39 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Forud for mødet forleden i Børne- og Ungdomsudvalget kunne Avisen skrive om, at SF havde ønsket et punkt sat på dagsordenen vedr. Læringsplatform (LMS).
Fra 1. august 2016 er der indført læringsplatform på kommunens skoler. Dette kaldes også LMS (Learning Management System).
En læringsplatform er et elektronisk værktøj, der bl.a. har følgende muligheder: planlægning af læringsforløb med læringsmål, give feedback og foretage evaluering, udarbejde årsplaner, uddele og modtage elevarbejder, individuelle læringsforløb, forældre kan følge med i årsplanen, forældre kan følge med i deres barns arbejde og præstationer, samle elevens arbejder og resultater i en elevplan, samle elevens arbejder og resultater til brug for Ungdommens Uddannelsesvejledning (UU).
Indførelse af LMS kræver en større adgang til elektronisk udstyr for eleverne, og forældre får nye muligheder for at følge med i de ting, der foregår i skolen.
Af referatet fra mødet fremgår det, at Børne- og Ungdomsudvalget har drøftet henvendelsen. Udvalget har ført til referat, at man udsender den noget salomoniske beslutning, at ”udvalget appellerer til, at ledelse og medarbejdere finder det rette niveau for brugen af LMS.” Det tilføjes, at der udarbejdes et notat, som udsendes til udvalgets medlemmer.
Kørsel i dagplejen
Også fra partiet Venstre var der et ønske om at få et punkt på dagsordenen. Venstre vil gerne, at Børne- og Ungdomsudvalget undersøger yderligere på beslutningen om at forbyde private dagplejere at køre med børnene.
”Vi foreslår, at vi undersøger behov, ønsker og problemer i relation hertil hos de implicerede parter”, hed det i henvendelsen.
Sagen blev drøftet på udvalgets møde. Det blev besluttet, at administrationen undersøger ønsker og behov for privat kørsel hos de private og de kommunale dagplejere. Sagen tages op igen til januar-mødet.
Tekst af Per Rye
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Appel om rette niveau for læringsplatform' til en bekendt