
Afdelingsdirektør Allan Kastor Andersen. Arkivfoto.
Nordjyske Bank i Skagen fik 292 nye kunder i 2017
16. februar 2018 - kl. 11:38 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Nordjyske Banks afdeling i Skagen har i 2017 fået i alt 292 nye kunder, hvilket er knap 18 procent mere, hvis man sammenligner med året forinden. Den massive kundetilgang skyldes blandt andet et endnu skarpere fokus på god kunderådgivning og den måde, vi møder kunderne på, lyder det fra afdelingens direktør Allan Kastor Andersen.
Nordjyske Banks afdeling i Skagen kan se tilbage på et år, hvor kundetilgangen var stor. Intet mindre end 292 personer valgte nemlig at blive kunde i afdelingen i 2017, hvilket er hele 17,7 procent mere, hvis man sammenligner med året forinden. Det er således en udvikling, som afdelingsdirektør Allan Kastor Andersen i høj grad er tilfreds med.
– Det er utrolig positivt, at kundetilgangen har været så stor. Vi har i 2017 arbejdet benhårdt med kundehåndtering og -intimitet, og det tyder nu på, at det har båret frugt. Derudover har vi blandt andet gjort en stor indsats for at fremhæve alle ansatte som en vigtig del af banken, fortæller Nordjyske Banks afdelingsdirektør i Skagen, Allan Kastor Andersen, og fortsætter:
– Både rådgivere, HR-konsulenten, kundemedarbejderen og betjenten er nemlig en del af det samlede billede og den fælles performance, og det er således banken som helhed, der gør en forskel. Og det håber vi naturligvis også er den oplevelse, som vores kunder har – og er det, der er blevet spredt til andre.
Den positive udvikling kommer ikke kun til udtryk i de mange nye kunder, men også en fornyeligt foretaget undersøgelse af Voxmeter. Her havde Nordjyske Bank den højeste kundetilfredshed i Nordjylland, mens banken placerer sig på en tredjeplads, hvis man sammenligner med alle landets banker.
– Kundetilgangen skal naturligvis også ses i lyset af, at vi har en god og troværdig bank i ryggen, som med et stærkt brand og en forretningstilgang, der bygger på sund fornuft, giver os nogle gode rammer for, at vi kan løfte i flok. Samtidig giver det også værdi, at vi i høj grad prioriterer at være en lokal bank, der støtter op om lokalsamfundet og har lokale medarbejdere og ejere, forklarer Allan Kastor Andersen.
Det er således ikke kun i Nordjyske Banks afdeling i Skagen, det går godt. Nordjyske Bank har netop offentliggjort sit tredje årsregnskab efter fusionen med Nørresundby Bank i 2015. Her kan banken fremvise et resultat før skat, der stiger med intet mindre end 43 procent og således nu ligger på 329 millioner kroner mod 230 millioner kroner i 2016.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Nordjyske Bank i Skagen fik 292 nye kunder i 2017' til en bekendt