Park og Vej hark har bl.a fået 12 henvendelser vedrørende lyskryds.
App’en ”Giv et praj” hjælper Park og Vej
12. april 2018 - kl. 9:50 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
”Giv et Praj” er en gratis App til borgerne, hvor de hurtigt og nemt kan komme i kontakt med Park & Vej.
Med en smartphone i hånden kan borgerne give oplysninger om fejl og mangler, så snart de lægger mærke til dem. Opdager borgere noget, der skal udbedres – fx huller i vejen eller ødelagte skilte – skal de blot have deres smartphone klar.
De tager et billede af hændelsen og indtaster en kort beskrivelse. Herefter sender de til praj til Park & Vej, som sørger for, at de rigtige personer modtager henvendelsen. Har borgere ikke mulighed for at sende deres praj via en smartphone, kan de indberette fejl og mangler via frederikshavn.dk.
Teknisk Udvalg fik på udvalgets seneste møde en orientering af benyttelsen af App’en.
Park & Vej indførte ’Giv et praj’ i marts 2016 og har på nuværende tidspunkt modtaget 803 praj.
453 henvendelser drejer sig om huller i vejen. Påkørte skilte har affødt 87 henvendelser, og affald og fyldte skraldespande er noteret for 83 henvendelser. 115 henvendelser vedrører snerydning og saltning, græsslåning og generelt fra rekreative områder (fx ødelagte broer, bænke, mm.). Tilstoppede kloakker og rendestensbrønde har afstedkommet 53 henvendelser og lyssignaler 12.
Tekst af Per Rye
4 kommentarer til “App’en ”Giv et praj” hjælper Park og Vej” under annoncerne.
Den fungerer fint. Har brugt den et par gange,og jeg har set, at tingene er blevet ordnet.
Har brugt “Giv et praj” flere gange, og med undtagelse af én gang, har Park & Vej udbedret manglerne indenfor en rimelig responstid.
En konstruktivt forbedring ville være, at Park & Vej gav besked til prajerne, når manglerne er udbedret.
Og så troede jeg, at aprilsnar var en tradition, som henføres til første april.
Det er det ikke Kim. Vi har selv brugt den et par gange. Det fungerer fortrinligt
Aprilsnar igen, igen.