
Læserbrev: Vi er ganske enkelt blevet overhørt!
26. november 2019 - kl. 12:03 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Vedrørende temperatur i varmtvandsbassinet på Skagen Gigt- og Rygcenter.
Samt rengøring i omklædningsrummet, herunder specielt bruserområdet..
Velvidende om en presset økonomi på Skagen Gigt- og Rygcenter, er det dog nødvendigt at gøre opmærksom på følgende:
Vi der er brugere af varmtvandsbassinet kan konstatere, at det velbehag brugen kan give ved den rette temperatur, er blevet sparet væk de sidste 3–4 år. Vandtemperaturen har været på max 30 grader og oftest lavere.
Der reklameres med 33 grader, hvilket er hvad vi reelt betaler for.
Vores årlige opfordringer til de ansvarlige på centeret om at skrue op for varmen er ganske enkelt blevet overhørt.
Vi er en gruppe kronisk syge med led-, vævs- og neurologiske sygdomme som alle er i stand til at registrere et udsving på 0,1 grad.
Sidste år meldte vores 2 hold, i BeneFiT`s ganske enkelt fra i ca. 3 måneder, da træningen medførte mere smerte end det velvære der opstår ved den rette temperatur.
Forpint af kulde og hjem under vinterdynen var vilkårene for os. Frustrerede og vrede var vi.
I Sæby og Frederikshavn har brugerne der glæde af et 33 grader varmt bassin.
Paradoksalt er det nu at læse i september udgaven af Gigtforeningens blad ”Ledsager” at der henvises til at varmtvandstræningen i vores kommune er på 33-36 grader.
Hvorfor kan det ikke lade sig gøre på Skagen Gigt- og Rygcenter?
Vi har konstateret at når der er indstillet til 32 grader på varmereguleringsanlægget, er vandet i bassinet på knapt 30 grader!
Det må være muligt at planlægge med centerets brugere, der er i forskellige grupperinger og regi, at vi alle får den rette temperatur på de 33 grader, som centeret modtager betaling for.
For mange af os brugere er der tale om at det er den eneste træning vi magter, så kontinuiteten af varmtvandstræningen er meget vigtig for vores livskvalitet.
Med hensyn til rengøring er det altid glatte gulv i bruserområdet til stor fare for brugerne.
Hvorfor er det ikke muligt at tage hånd om dette? Rengøring er strengt nødvendig.
Med en afsluttende forhåbningsfuld hilsen håber vi på en snarlig kompetent og faglig løsning på et problem, der nu har varet alt, alt for længe.
På vegne af de berørte brugere:
Mandagsholdet i Gigtforenings regi.
Onsdags- og fredags holdene i Skagen Fysioterapi.
Onsdagsholdene i BeneFiT Fysioterapi.
Susen Dennis
3 kommentarer til “Læserbrev: Vi er ganske enkelt blevet overhørt!” under annoncerne.
Vandtemperaturen var i dag 26 gr. Da vi går forbi personalet, synes jeg godt vi kunne været blevet advaret, inden vi gik i bad, da de åbenbart vidste at temperaturen var for lav
Jeg har i år i to omgange i kommunalt regi været til genoptræning i “varmt”-vandsbassinet efter min anden rygoperation, og jeg kan bevidne, at jeg og de medpatienter, jeg har trænet med, har klaget over nøjagtigt de samme mangler begge gange.. – Da jeg i nov. 2017 efter min første rygoperation var indlagt tre uger på Skagen Gigt- og Rygcenter, var det det samme problem!
Som baby svømme instruktør hjælper jeg for tiden en mødre gruppe med ca. 7 babyer i Skagen Gigt- og rygcenter hver tirsdag formiddag. I de 7 år jeg har undervist, har vand temperaturen ofte været for lav, og jeg gentagne gange klaget over dette, uden at der skete noget. I dag (tirsdag) var vi igen i centerets bassin, men måtte hurtigt stoppe undervisningen på grund af for koldt vand, som var under 30 grader. Jeg har igen klaget til personalet som igen lover at gå videre med det. Jeg kan også tilslutte mig kritikken af den manglende rengøring, som der også er klaget over flere gange. Jeg håber også at der nu kan komme en løsning på dette problem og støtter klagepunkterne i læser brevet.