Turisthus Nord øger markedsføringen af sine medlemmer

Turisthus Nord øger markedsføringen af sine medlemmer

30. april 2020 - kl. 17:47 - af

I lyset af en ekstrem alvorlig økonomisk krise i turistbranchen har Turisthus Nord valgt at øge markedsføringen og synligheden af vores medlemsvirksomheder, med særligt fokus på at få danskerne til at købe ferie i vores område. Vores mål er at hjælpe vores medlemsvirksomheder så godt som overhovedet muligt gennem den krise, vi oplever lige nu, og som højst sandsynligt vil bide sig fast i lang tid fremover.

Når vi igen kan mødes på restauranter, cafeer, i biografen, til familiefester, samles i sommerhuset, bo på hotel, holde firma- og forretningsmøder, kort sagt, når verden bliver sig selv igen, så vil Turisthus Nord igangsætte ekstraordinære markedsføringsinitiativer – både nationalt og internationalt.

Men vi venter ikke
Turisthus Nord er allerede nu i gang med en række indsatser, som skal holde netop vores destination ’Top of mind’ hos danske gæster. Senest har vi købt os ind i en stor kampagne hos TV2 Regionerne, vi markedsfører området gennem store onlinekampagner, og vi har en meget tæt dialog med vores 64.000 følgere på de sociale medier. Hensigten er at forsøge, at redde så meget af stumperne fra en totalt smadret økonomi i branchen samt at hjælpe vores medlemsvirksomheder på tærsklen til den højsæson, der er så altafgørende for alle turismebranchens aktører. Påsken, der traditionelt starter sæsonen, var omfattet af den landsdækkende ”lockdown” af branchen, med det resultat at en stor del af årets indtjening forsvandt. Det er derfor åbenlyst for alle, at året allerede nu tegner til røde tal på bundlinjen i hele branchen. Vi må derfor gøre, hvad vi kan for at sikre, at sommer- og efterårssæsonen ikke også udvikler sig til en katastrofe.

Rettidig omhu – Turisthus Nord reorganiserer
Turisthus Nords bestyrelse har derfor besluttet at reorganisere den måde, vi arbejder på og det, vi arbejder med. To vigtige aspekter af Turisthus Nords arbejde er dels at tiltrække samt servicere de gæster, der kommer til vores område. Forudsætningen for, at der er nogen at servicere med rådgivning er, at der er gæster på vores hoteller, på campingpladserne, på restauranterne og cafeerne, museerne, attraktionerne etc. Turisthus Nord vil derfor øge markedsføringen ved at tilføre ekstraordinære resurser. Dette gør vi bl.a. ved at flytte resurser fra driften af de tre fysiske turistbureauer i hhv. Skagen, Frederikshavn og Sæby.

Turisthus Nord vil herefter afsøge muligheden for at flytte den fysiske turistservice fra vores egne lokaliteter ud til en række turismevirksomheder i området. Vi nedlægger de nuværende fysiske turistkontorer i Frederikshavn, Sæby og Skagen, og skærer samtidig ned i behovet for sommerpersonale i den kommende sæson. For vores feriehusejere, hvor Turisthus Nord står for udlejning og service med mere, vil dette stadig finde sted i Sæby og Skagen. Turisthus Nord vil sammen med lokale medlemmer i disse byer sørge for den samme, professionelle betjening af såvel sommerhusejere som lejere. På denne måde frigør vi driftsresurser i form af faste udgifter, som vi i stedet kan investere i direkte markedsføring af medlemmerne med det formål at skaffe flere turister fremover. Dermed vil vi sikre en indtjening til vores medlemsvirksomheder og skaffe arbejdspladser i hele kommunen. Turisthus Nord driver allerede nu en meget populær turistservice i form otte info-touch-skærme i hele kommunen, 64.000 følgere på de sociale medier, ligesom vi har 1.4 millioner gæster, der allerede benytter sig af vores websites og online services, arrangementskalender, oversigter etc. Med disse løsninger sikrer vi stadig muligheden for fysisk turistservice – men nu hos en række lokale medlemsvirksomheder i Turisthus Nord – kombineret med touchskærme, sociale medier, vores website og online services.

Vores gæster i området vil derfor stadig kunne få en fysisk betjening og vejledning, når de kommer her til kommunen. Som en ekstra synlighed for vores medlemsvirksomheder vil de medlemmer, der tilbyder sig som ”Info-Point”, få ekstra synlighed på vores website, idet de her vil fremgå som ”Info-Points”, hvilket også er med til at trække yderligere besøgende til deres virksomhed. Turismelandskabet i vores kommune vil under alle omstændigheder se anderledes ud fra det kommende årsskifte, hvor Frederikshavn Kommune går sammen med Læsø, Brønderslev og Aalborg kommuner og etablerer et nyt fælles destinationsselskab, Destination Nord.

Dette fælleskommunale selskab, Destination Nord, vil bl.a. fra næste år skulle tage sig af den fysiske turistservice i kommunen. Så når Turisthus Nord allerede nu lukker de tre nuværende turistkontorer og lægger servicen ud til udvalgte medlemmer betyder det, at Destination Nord har frie hænder til at etablere den fremtidige fysiske turismeservice på tværs af de fire kommuner. Turisthus Nords primære funktion fremover vil således have øget fokus på markedsføring af medlemmerne samt interessevaretagelse af turismen til gavn for medlemmerne.

Turisthus Nord har derfor allerede igangsat et arbejde med at udvikle nye og mere kommercielle services og ydelser for medlemmerne, der har til formål at øge synligheden og samtidig øge indtjeningen i den enkelte virksomhed. Vi glæder os til at komme rundt til medlemmerne i efteråret for at præsentere disse nye muligheder.

En kommentar til “Turisthus Nord øger markedsføringen af sine medlemmer” under annoncerne.

Kommentarer
Anbefal via e-mail

En kommentar til “Turisthus Nord øger markedsføringen af sine medlemmer”

  • Bruno Juel Pedersen

    Det er muligvis mig der ikke forstår dette -men – hvordan kan man øge servicen for vores gæster ved at lukke turistkontoret?

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Turisthus Nord øger markedsføringen af sine medlemmer' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2024 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger