Stor tilfredshed med jobcentrets service

Stor tilfredshed med jobcentrets service

13. april 2021 - kl. 6:59 - af

Arbejdsmarkedsudvalget har p√• udvalgets seneste m√łde f√•et en orientering om en tilfredshedsm√•ling af Jobcenter Frederikshavns service over for omr√•dets virksomheder.

Målingen viser resultatet fra 4. kvartal 2020 samt en benchmarking i forhold til landsgennemsnittet.

I Jobcenter Frederikshavn er der l√łbende stor virksomhedskontakt, og det er derfor vigtigt at f√• et validt og objektivt billede af, hvordan virksomhederne vurderer kontakten for hele tiden at forbedre jobcentrets virksomhedsservice og samarbejde med virksomhederne.

Brugen af tilfredshedsm√•linger er derfor en del af en strategisk indsats for at sikre relevant og l√łbende information om den lokale virksomhedsrettede indsats.

Kvalificering af strategi og indsats

Arbejdsmarkedsudvalget godkendte i juni 2020, at Jobcenter Frederikshavn indgik et samarbejde med KL for yderligere at kvalificere den virksomhedsrettede strategi og indsats.

KL’s redskab til tilfredshedsm√•ling af jobcentrenes service best√•r af et standardiseret sp√łrgeskema, der fokuserer p√• virksomhedernes oplevelse af jobcenteret som samarbejdspartner ‚Äď foretaget af en uvildig akt√łr.

Unders√łgelsen gennemf√łres 2 gange om √•ret. Form√•let med unders√łgelsen er at f√• et billede af virksomhedernes oplevelse af deres kontakt med Jobcenterets virksomhedsservice samt f√• et billede af, hvordan den virksomhedsrettede indsats evt. kan udvikles.

Der er sket meget f√• √¶ndringer siden sidste m√•ling fra 2. kvartal 2020, hvilket er et meget tilfredsstillende resultat. Ikke mindst fordi virksomhederne og Jobcenter Frederikshavn i l√łbet af unders√łgelsen har v√¶ret udfordret i forbindelse med Covid-19.

Over landsgennemsnittet

Virksomhederne i kommunen er meget tilfredse med Jobcenter Frederikshavn, og i næsten alle målinger placerer tilfredshedsmålingen sig over gennemsnittet på landsplan.

Ud af de virksomheder, der har besvaret sp√łrgeskemaet, er 89 % meget tilfredse eller tilfredse med kontakten med jobcenteret. Det er en stigning p√• 2 % siden sidste m√•ling. Kun 2 % er utilfredse eller meget utilfredse, hvilket er et fald p√• 2 %-point.

Det betyder, at Jobcenter Frederikshavn har beholdt den h√łje tilfredshed p√• trods af hjemsendelser mm. i forbindelse med Covid-19.

Jobcenteret er i dialog med de virksomheder, der var utilfredse, og som tilkendegav, at de gerne ville kontaktes af jobcentret for at blive klogere på, hvorfor virksomhederne var utilfredse.

87 % af virksomhederne tilkendegiver, at de vil anbefale samarbejde med jobcentret til andre virksomheder (sidste måling 86%). Ingen tilkendegiver, at det er meget usandsynligt, at de vil anbefale at samarbejde med jobcenteret (sidste gang 2 %).

Sammenholdes resultatet med resultatet på landsplan, så placerer Jobcenter Frederikshavn sig igen samlet set over landsgennemsnittet.

Fokus på hurtig responstid

Unders√łgelsen tydeligg√łr, at det er vigtigt, at Jobcenter Frederikshavn fortsat har et konstant fokus p√• hurtig responstid. 82 % af virksomhederne mener, at det er et vigtigt eller meget vigtigt paramenter. Det er et fald p√• 1 %-point fra sidste m√•ling. Endvidere er det vigtigt, at virksomhedskonsulenterne altid er opdateret i forhold til vejledning omkring regler, lovgivning mv.

Arbejdet med tilfredshedsm√•lingen bidrager til opfyldelsen af FN‚Äôs verdensm√•l 8 ‚Äď anst√¶ndige jobs og √łkonomisk v√¶kst ‚Äď ved at arbejde med rammebetingelserne for jobskabelse. Derudover taler arbejdet med unders√łgelsen ind i verdensm√•l 17 ‚Äď partnerskaber for handling ‚Äď ved at s√¶tte fokus p√• handling via effektive og positive samarbejder med virksomhederne i kommunen.

 

Tekst: Per Rye

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Stor tilfredshed med jobcentrets service' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER