Medlemsejet turistforening lancerer millionstor kampagne

I 2020 havde Turisthus Nord stor succes med kampagnen ‚ÄĚGenstart turismen‚ÄĚ, som gav stor lokal opbakning. Med f√¶lles hj√¶lp reddede man en stor del af den tabte oms√¶tning.

Medlemsejet turistforening lancerer millionstor kampagne

15. juni 2021 - kl. 12:01 - af

En ekstraordinær pakkeudviklings- og marketingkampagne skal booste turisterhvervet på Toppen af Danmark.

Hos den medlemsejede turismeforening Turisthus Nord handler man nu på vegne af et hårdt ramt erhverv. Det sker med en stor kampagne, der skal få området til at rykke sammen og skabe den aktivitet i ydersæsonerne, der er forsvundet på grund af Corona-restriktionerne.

En ny medlemsunders√łgelse fra Dansk Erhverv viser, at turisme- og oplevelsessektoren stadig er helt i kn√¶, og at en normalisering har lange udsigter.

– Vi kan ved selvsyn bekr√¶fte de h√•rde fakta. Turisterhvervet p√• Toppen af Danmark m√¶rker netop nu realiteten af Corona-krisen, og vi er bekymrede p√• vegne af vores 300 medlemmer, siger direkt√łr Ren√© Zeeberg, Turisthus Nord.

Lokale virksomheder kontaktes

Turisthus Nord har d√łbt kampagnen ‚ÄĚKickstart Turisterhvervet 2.0‚ÄĚ og l√¶gger selv h√•nden p√• kogepladen med 1,5 mio. kr. Derudover kontakter foreningen nu en r√¶kke af omr√•dets virksomheder uden for turisme-erhvervet for at opfordre dem til at bidrage til en f√¶lles kampagne. De f√łrste donationer er allerede i hus.

– N√•r der kommer g√¶ster til omr√•det, har det en masse direkte effekter, men for omr√•det skaber bes√łgene ogs√• en lang r√¶kke af afledte √łkonomiske effekter lige fra hos h√•ndv√¶rkerne til detailhandlen, siger Ren√© Zeeberg.

Kampagnen skal markedsf√łre pakkeprodukter, som kan skabe rejseaktivitet udenfor s√¶sonen. Indsatsen har til form√•l at booste turismen i byerne Skagen, Frederikshavn og S√¶by i juni og til efter√•ret ‚Äď alts√• uden for h√łjs√¶sonen. Kampagnen bygger videre p√• sidste √•rs succes med en lang r√¶kke VIP-sponsorer, hvor udbyttet af den f√¶lles indsats var, at interessen for omr√•det steg signifikant.

Historisk stille juni

P√• den korte bane er turistforeningen i s√¶rlig grad opm√¶rksomme p√• konsekvenserne af aflysningen af √•rets Skagen Festival, Skaw Cup, Dana Cup, R√łdsp√¶tte Cup, Cup No.1 og mange andre arrangementer. P√• en almindelig sommer tr√¶kker disse events tusindvis af glade g√¶ster til Toppen af Danmark.

Samtidig mærker turistforeningen også en stigende lyst til at rejse mod udlandet, som i disse uger giver mange afbestillinger på gæsternes reservationer.

– Vi ser til med stor bekymring p√• de konsekvenser, som aflysningerne og afbestillingerne potentielt kan f√• for turismen i omr√•det. Arrangementsaflysningerne er en stor udfordring, og vi kan se, at juni ser ud til at blive uh√łrt stille ‚Äď helt uden historisk sidestykke. Det er yderst alvorligt, uddyber direkt√łren.¬†

Digital lancering giver markant l√łft
En n√łgle til at l√łfte kampagnen er Turisthus Nords digitale services. Websitet¬†Toppenafdanmark.dk, som sidste √•r samlet havde 1,4 mio. bes√łgende, har en f√¶lles online bookingportal til¬†direkte pakkerejser og oplevelsesk√łb.

Her vil initiativet skabe nye muligheder og konkrete produkter, som kan motivere g√¶sterne til at komme til omr√•det. Et eksempel er at markedsf√łre pakkerejser til Skagen Maraton i starten af oktober.

– Vi har fagligt bel√¶g fra udenlandske destinationer, som alle med stor succes har indf√łrt lokale bookingportaler og derigennem styrket den lokale turisme uden for h√łjs√¶sonen, siger Ren√© Zeeberg.

Om Turisthus Nord:
Turisthus Nord er f√¶llesorganisationen for turisterhvervet p√• Toppen af Danmark. Turistforeningen besk√¶ftiger sig med markedsf√łring, events, guideservice, booking og interessevaretagelse af de 306 medlemmer. Turisthus Nord har mere end 1.4 mio. bes√łgende √•rligt p√• websitet toppenafdanmark.dk samt mere end 64.000 f√łlgere p√• de sociale medier.

Vil du kommentere på ovenstående artikel, så brug kommentarboksen under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Skriv en kommentar

Alle felter skal udfyldes, men din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort.

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Medlemsejet turistforening lancerer millionstor kampagne' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER