Spar Nord Skagen sætter ny standard for rådgivningen
26. juni 2010 - kl. 0:16 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
Spar Nord Skagen lancerer nu sin hidtil mest omfattende ændring af bankens måde at rådgive privatkunder på. Det betyder, at Spar Nord Skagen fremover vil tage nye værktøjer og online-services i brug, når de rådgiver kunderne om de vigtigste begivenheder i livet.
Sammen med de 74 andre Spar Nord-banker landet over er Spar Nord Skagen klar med en ny standard for rådgivning af bankens privatkunder. Omdrejningspunktet i det nye initiativ er de ”rådgivningspakker”, der omhandler 15 begivenheder i livet, som typisk har afgørende betydning for kundens økonomi. Det gælder eksempelvis boligkøb, skilsmisse og familieforøgelse.
– Vi styrker vores rådgivning i forhold til de 15 anledninger i livet, som de fleste af os oplever før eller siden, og som alle stiller særlige krav til vores indsats som bank og økonomisk sparringsparter, siger direktør Allan Kastor Andersen fra Spar Nord Skagen.
Målrettet Stjernekunderne
Spar Nords nye tiltag er målrettet bankens såkaldte Stjernekunder. Stjernekunderne er de kunder, der har valgt at samle alle deres bankforretninger i Spar Nord, og som derfor har særligt behov for og gavn af en helhedsorienteret og proaktiv rådgivning fra banken.
– Vi har udviklet en række nye rådgivningsværktøjer, der gør, at vi på en ny og mere nærværende måde kommer hele vejen rundt om kundens økonomi – og ikke mindst planerne for fremtiden. Uanset om der er tale om ændringer i arbejdslivet, et uddannelsesforløb eller andre store anledninger i livet, så er vi som rådgivere nu mere end nogensinde klædt på til at forberede og guide vores kunder igennem de afgørende perioder i livet, siger Allan Kastor Andersen.
Spar Nord lancerer ligeledes en guide på Sparnord.dk, der samler relevante oplysninger om livets store begivenheder. Nybagte forældre kan eksempelvis finde nyttige råd og vejledning, når de skal arrangere budget og forsikringer i forhold til familieforøgelsen, eller når de skal oprette den første børneopsparing. Den nye guide er ikke forbeholdt Stjernekunder, men er frit tilgængelig.
Kunderne: rådgivning er vigtigst
Ændringen af Spar Nords rådgivning kommer blandt andet som følge af en undersøgelse gennemført af Jysk Analyse.
Undersøgelsen peger på, at Spar Nords Stjernekunder ikke tillægger traditionelle fordelsprogrammer nævneværdig betydning, og langt de færreste ved, hvad det indebærer at være Stjernekunde i Spar Nord. Alligevel hører kundeloyaliteten i Spar Nord til branchens højeste, og det seneste år har banken i gennemsnit fået over 600 nye kunder – hver måned.
Ifølge Allan Kastor Andersen er opbakningen fra kunderne et stærkt signal om, at god og relevant rådgivning trumfer de kontante fordele:
– Såvel undersøgelsen som den respons, vi får fra vores kunder, viser med stor tydelighed, at rådgivningen og indsigten i kundens liv er det vigtigste for kunden. Af samme grund øger vi nu fokus yderligere på disse områder med det mål at skabe en endnu bedre kundeoplevelse og – tilfredshed, siger Allan Kastor Andersen.
Stjernekunder i Spar Nord får automatisk fordele som højere rente på indlån, gratis valutaveksling, gratis netbank og gratis oprettelse af en kredit på op til 50.000 kroner.
Om Spar Nord
Med 275.000 kunder og mere end 1.500 medarbejdere er Spar Nord blandt de største banker i Danmark. Siden 2002 har Spar Nord åbnet 18 nye lokale banker og tilkøbt ni filialer fra andre pengeinstitutter, og i dag har Spar Nord i alt 75 lokale banker fordelt over hele landet.
Spar Nord ejes af mere end 110.000 aktionærer.
For yderligere oplysninger se: www.sparnord.dk
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Spar Nord Skagen sætter ny standard for rådgivningen ' til en bekendt