Kongen og Dronningen kÄret i Loop

Kongen og Dronningen kÄret i Loop

25. januar 2012 - kl. 0:38 - af

Sidste Ärs konge og dronning af Alpe D`huez er kÄret i LOOP Skagen.

December konkurrencen i LOOP Skagen er afsluttet og Kongen af Alpe D`huez 2011 i Skagen blev Lasse SĂžrensen med en imponerende tid pĂ„ 37.15 minutter – en gennemsnitsfart pĂ„ mere end 20 kilometer i timen – Det taget i betragtning af stigninger pĂ„ mellem 6-12 % og en gennemsnit stigning pĂ„ 8,1 % – gennem 21 hĂ„rnĂ„lesving og kun opad. Lasse SĂžrensens tid er imponerende, da 2010 mesteren,  Mikael Andersen, vandt i overlegen stil med tiden 47.05 minutter.

I virkeligheden indehaves den bedste tid af Marco Pantani, som i 1995 kĂžrte pĂ„ 36.50 minutter – dog efter 170 kilometer yderligere.

I 2011 var der ogsĂ„ konkurrence for kvinder – Denne titel blev suverĂŠnt vundet af Mia Larsen med tiden 57.17 minutter.

”Mange prĂžvede krĂŠfter med den barske udfordring og har mod pĂ„ mere. SĂ„ mĂ„ske vil vi leje cyklerne pĂ„ et senere tidspunkt”, udtaler Niels JĂžrgensen.

Vinderne bliver direkte kontaktet.

Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Kongen og Dronningen kÄret i Loop' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2026 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

Cookie-indstillinger