Lockout: Hvad mener du ?

Lockout: Hvad mener du ?

2. april 2013 - kl. 9:11 - af

I dag  er konflikten mellem Lærernes Centralorganisation (LC) og arbejdsgiverne, Kommunernes Landsforening (KL) startet for alvor.

I lang tid har vi set og h√łrt chefforhandlerne fra de to lejre diskuterer konflikten p√• TV, i radioen og i/p√• aviser. Men hvad mener du egentligt om det hele?.

Giv din mening til kende herunder i kommentarerne, så vi kan se hvad de lokale mener om konflikten.


17 kommentarer til “Lockout: Hvad mener du ?” under annoncerne.

Kommentarer Kommentarer
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

17 kommentarer til “Lockout: Hvad mener du ?”

  • Peter Gislund

    Jeg læste dette på Facebook fra en af mine venner, det er nu meget godt
    Forestil jer dette:
    РDit barn bliver beskyldt for at lyve, når det hævder at passe sin skole
    РDit barn bliver beskyldt for at overdrive, når det fortæller, hvor meget det har lavet i skolen
    РDit barn bliver mistænkt for ikke at lave lektier, med mindre det sker på skolen
    – Dit barn bliver kaldt ‚ÄĚfork√¶let‚ÄĚ og “doven”
    РDit barn bliver jævnligt fortalt, at det ikke er dygtigt nok
    РDit barn bliver jævnligt fortalt, at det klynker, når det siger, at der er noget, det er frustreret over og gerne vi have lavet om
    РDit barn bliver jævnligt fortalt, at det ikke yder nok, men skal yde mere
    РUanset om dit barn er hjemme, ude, på facebook eller ser TV, konfronteres det med folks holdning til, hvordan det passer sin skole
    – Dit barn m√łder j√¶vnligt mennesker, der er uvidende eller har misforst√•et noget, men alligevel h√¶vder at vide mere om dit barns skole end dit barn g√łr
    РDit barn bliver aldrig eller kun sjældent anerkendt af lærere og klassekammerater
    – Dit barn bliver sat udenfor d√łren, fordi det har en anden holdning end dem, der bestemmer

    Jeg ved ikke, hvad I kalder det – jeg kalder det “mobning”

    God Onsdag til alle
    med venlig hilsen
    Peter Gislund

  • Per Kempff-Nordkap

    Arbejdstidsregler er jo ikke regler, der falder ned fra himlen som Dannebro.

    De arbejdstidsregler, som lærerne har i dag, er regler som KL og lærerne i fælleskab har forhandlet sig frem til.
    Kl har givet noget af sin ledelsesret fra sig f.s.v. anvendelse af den enkelte l√¶rers tid mod, at l√¶reren ikke fik sin fulde l√łnforh√łjelse – overenskomst efter overenskomst.

    Men l√łsningen er som jeg kan se det meget n√¶rliggende.
    Frit valg for den enkelte skole
    arbejdtidsreglerne er ca 1,5 milliard v√¶rd for regeringen der er 60000 l√¶rere eller 2000 til 3000 kr pr mdr set i overenskomstm√¶ssigt forl√łb

    Hvis l√¶reren vil have sine ekstra 2.000 – 3.000 pr mdr. ja s√• fra siger vedkommende sine arbejdstidsregler, men den der ikke vil m√• s√• n√łjes med sine almindelige overenskomstm√¶ssige l√łnstigninger og de er for tiden ikke noget at skrive hjem om.

    Det har jo vist sig, at ikke alle arbejdsgivere vil af med arbejdstidsreglerne – s√• i virkeligheden kunne man l√łse det p√• den enkelte skole – skal – skal ikke

    Det ville give forskeld p√• skoler, der have og skoler der ikke havde arbejdstidsregler og l√¶rerne kunne s√• s√łge derhen, hvor de fik lige det de √łnskede sig og for√¶ldrene lige pr√¶cis det de √łnsker sig – engagerede l√¶rere

    Det er selvf√łlgelig lettere n√•r man er folkepensionist, men alligevel

    God kamp

    Per Kempff-Nordkap

  • K√¶re Jesper du har s√• evig ret!
    Du glemte bare alle de andre goder de har, men det er der ikke plads til at skrive her.
    Forsat god weekend
    Mvh S√łren ūüėČ

  • til johnn du skal ikke bilde mig ind at en l√¶rer der har 4 hovdefag og .s√• m√•ske har v√¶ret l√¶rer i 10 √•r skal side og froberede sig der hjemme i flerer timer til n√¶ste dag vil da mene det burde side p√• ryggraden s√• vil jeg mene han skulle ha v√¶ret noget andet end l√¶rer jeg er selv t√łmrer og hvis jeg f√•r en opgave jeg skal l√łse n√¶ste dag s√• skal jeg da ikke side og froberede mig til n√¶ste dag for at kunne klarer opgaven vil lige sige jeg mener ikke at l√¶rer skal have 37 timer p√• skolen men 16 timer er sgu lige i underkanten

  • Anne Jeppesen

    En mulighed for at komme dette: “l√¶rerne arbejder aldrig” til livs, er at indf√łre faste arbejdstider for l√¶rerne, s√• skal al arbejdstid, inkl. forberedelse mv. l√¶gges p√• skolen.
    skole-hjem samtaler, lejrture mv. kan l√¶gges ind i skemaet s√• timerne hertil “spares op” i l√łbet af √•ret.

    Det betyder at forældre ikke kan ringe til lærere om aftenen, hvilket egentlig burde være indlysende Рhvad har man ellers en kontaktbog til?

    lad l√¶rerne f√• et skrivebord mv. p√• skolen, s√• det er muligt at holde fri n√•r man tager hjem! Og vi andre kan slippe for at h√łre p√• det evindelige: “l√¶rerne har det for godt…”

  • k√¶re John du har s√• evigt ret!
    Du glemte bare lige lejr turene og klasse arr. med dem oveni er der vist lagt rigeligt med timer på skolen og udenfor skolen!

  • Johnn Lausten

    Til S√łren den: 2 april – 2013 09:57
    Kim Hedemark den: 2 april – 2013 11:37 og
    jesper den: 4 april – 2013 20:18
    Kan se ud fra hvad i skriver at i tror lærere kun arbejder når de underviser, intet kan være mere forkert.
    de underviser sikkert 15-20 tim om ugen, men der er forberedelse, retning af skriftlig materiale fra elever, udfyldning af diverse planer for den enkelte elevs indlæring, skole hjem samtaler, opringninger fra forældre om aftenen osv. osv.
    Det er jo alt sammen arbejde, og en del endda om aftenen.
    Jeg arbejder også 37 tim. om ugen men vil IKKE bytte med lærerne.
    Tror at man ville blive forbavset hvis lærere fik stempel ur så man kunne kontrollere hvor meget de egentlig arbejdede.
    S√• S√łren, Kim og Jesper s√¶t jer ind i tingene f√łr i skriver noget.

  • Arbejdstidsreglerne ikke er “hellige” , heller ikke for skolel√¶rerne.

    – Men jeg synes lidt, at den retorik er kommet tilbage, hvor det g√¶lder om, at lederen skal kunne sidde og dr√łfte med den enkelte l√¶rer, hvad han skal bruge sin tid til.
    Jeg h√•ber dog p√• en fredelig l√łsning, hvor l√¶rerne uden konflikt og de hjemsendte b√łrn g√•r med til at sikre flere undervisningstimer – for vi ligger ikke ligefrem √łverest n√•r det g√¶lder f.eks. l√¶sning i verden.
    Men OK, man beh√łver vel heller ikke kunne stave for, at spille i Champions League.
    God kamp ;D

  • jeg arbejder 37 timer og f√•r l√łn for 37 timer i arbejder m√•ske 16 timer og f√•r l√łn for 37 og jeg er en af dem der er med til at betale de 37 timer kom nu ind i kampen vi skriver √•r 2013 r

  • Tak for dit indl√¶g Jesper. Der er √łjensynligt behov for at sk√¶re tingene ud i pap, n√•r folk, som ikke har sat sig ind i sagen, v√¶lger at kommentere p√• lockouten. Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv ūüôā

  • Tror ogs√• at for√¶ldrene glemmer at l√¶rerne jo ikke selv har bestemt de skal lock outes!(men frustrationer skal jo ud, og l√¶rerene st√•r n√¶rmes, desv√¶rret)
    De er lige s√• store “gidsler” som for√¶ldre og elever er! Som jeg tidligere har skrevet, ender det jo desv√¶rre nok med at der bliver trukket en hat ned over alle, og s√•dan bliver det l√łst! Der er kun tabere i det her game! N√• nej kommunerne f√•r vist lidt penge i kassen i sparet l√łnninger(LOL) S√• de vinder lidt, men det skal jo s√• betales tilbage i form af extra timer, opsamling af elever hvis fagniveau er dalet, div. m√łder, eksamener, s√• nej ingen vindere her, kun tabere!

  • At undervise i 37 timer om ugen er nok lige i overkanten med mindre det indeb√¶rer undervisning, forberedelse, rettelse af opgaver mm. i skoleregi. Det vil nok v√¶re en stor √¶ndring for de l√¶rere, som ikke har unge i afgangsklasserne eller som ikke bruger forberedelsestiden optimalt.
    At vores unge mennesker s√• skal i heldagsskoler og f√• undervisning dagen igennem. Det bliver da en udfordring med nogle velsagtens tr√¶tte b√łrn vi f√•r hjem, som ikke orker deres fritidsinteresser eller andet og derved bliver skoletr√¶tte, s√¶tter sig foran computeren eller andet og netop ikke f√•r den motivation til at l√¶re noget som er s√• vigtig is√¶r for regeringen. Sikke da noget rod….

  • Jesper Nielsen

    Jeg er et glad og positivt menneske som underviser p√• Skagen skole. Det vil sige, i √łjeblikket er jeg lockoutet og det er absolut ikke med min gode vilje. Jeg forst√•r p√• enkelte af ovenn√¶vnte kommentarer, at “l√¶rerne har taget b√łrnene som gidsler”. Jeg vil gerne understrege, at l√¶rerne er “lockoutet” og din harme overfor l√¶rerne virker derfor √¶rlig talt malplaceret. Du kunne med god grund “placere aben” p√• KL¬īs skuldre. KL har absolut ikke vist nogen form for samarbejdsvilje i forhold til l√¶rerne. Med hensyn til kommentaren: “s√• hvorfor skal I ha det bedre end os andre”, m√• jeg blot konstatere, at jeg ikke er i stand til at vurdere hvordan du har det, men trods lockout og andre verbale angreb, v√¶lger jeg at bibeholde mit positive livssyn.
    I √łvrigt vil jeg nu placere mig foran fjernsynet med Champions League rullende. I aften har jeg tid til at fordybe mig i kampen, jeg skal jo ikke forberede mig til imorgen. ūüôā

  • Synd for b√łrnene. Kl har ret, at det er p√• tide l√¶rerne begynder at undervise i 37 timer om ugen. At de skal bruge over 50% af tiden til at forbedrede sig i, er ganske uh√łrt.

  • Per Kempff-Nordkap

    Det er mærkeligt at undervisningsministeren ikke er klar over, at hun selv som medlem af regeringen har stemt for at lockoute privatskole lærerne. Ministeren er i konflikt, fordi hun vil i konflikt.
    Krifa’s medlemmer er ikke i konflikt og de er ikke lockoutet – hvilke arbejdstidregler arbejder de mon efter – de er tilsyneladende gode nok til den nye skandinaviske skole – m√•ske skulle vi tage dem

    Med venlig hilsen og god kamp

    Per Kempff-Nordkap

  • Syntes i skulle skamme jer, i bruger vores b√łrn som gidsler ! S√• vi som HAR 37 timer om ugen bliver n√łd til at ta en fridag for egen lomme !
    I skal ikke bilde mig ind at en lære der har undervist i mange år bruger 5 min på forberedelse. Men i kan nok ikke se ud over jeres egen næse.

    Så hvorfor skal i ha det bedre end os andre.
    Rigtig god dag ūüėČ
    Mvh S√łren

  • Det er en √¶rgelig situation at st√• i, det g√•r ud over mange familier. Man kan kun h√•be p√• det er for en kort bem√¶rkning. Er det l√¶ngervarende er det jo kun b√łrnene og de unge det g√•r ud over, deres uddannelse, sociale samv√¶rd mm. Mest synd er det for de unge/b√łrn som ikke er gode til at tackle for store omv√¶ltninger. B√łrn i special klasser, de har absolut ikke behov for mere modgang i hverdagen, de knokler nok i forvejen. H√•ber de kommer til enighed eller der er nogen der tager beslutningen for dem! (velvidenende at s√• tr√¶kker de nok nej hatten ned over hovedet p√• nogle)

Der er lukket for nye kommentarer...

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Lockout: Hvad mener du ?' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
SELECT DISTINCT ID, post_title, post_password, comment_ID,
                comment_post_ID, comment_author, comment_date, comment_approved,
                comment_type,comment_author_url,
                SUBSTRING(comment_content,1,300) AS com_excerpt
                FROM wp_comments
                LEFT OUTER JOIN wp_posts ON (wp_comments.comment_post_ID = wp_posts.ID)
                WHERE comment_approved = '1' AND (comment_type = '' OR comment_type = 'comment') AND
                post_password = ''
                ORDER BY comment_date_gmt DESC
                LIMIT 5

Seneste kommentarer

© 2007-2021 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER