
Brilliance of the Seas kommer til Skagen hele 7 gange denne sommer.
Royal Caribbean til Skagen 12 gange
24. maj 2019 - kl. 6:10 - af Michael Egelund (WebRedaktør)
12 gange i år kommer Royal Caribbean Cruise Lines store krydstogtskibe til Skagen. Første gang 29. maj med skibet Brilliance of the Sea, hvor dets 2.112 passagerer vil gå på opdagelse i byen fra kl. 8 til 18.
Brilliance of the Seas er på 293 meter, vejer 90.000 tons, og 869 besætningsmedlemmer gør livet behageligt for gæsterne. Brilliance of the Sea kommer i alt syv gange til Skagen i løbet af sommeren og besøger også København.
-Skagen giver gæsterne en god oplevelse med sin flotte natur og den hyggelige by, som kan opleves på en dags tid, siger Geir Kronbæck, nordisk direktør i Royal Caribbean Cruise Lines.
Senere kommer Serenade of the Seas og Explorer of the Seas også til Skagen.
Besøget indgår i de meget populære krydstogter rundt i Østersøen med besøg i Stockholm, Helsinki, St. Petersborg, Tallinn mm.
På miljøsiden har Royal Caribbean Cruise Lines i samarbejde med WWF siden 2016 om at reducere udslip af klimagasser med 35 procent inden 2020. Det mål bliver indfriet.
-Miljøudfordringen ved krydstogter er kraftigt forbedret hos Royal Caribbean Cruise Lines. Hvert skib har en miljøofficer ombord, og rederiet arbejder med at reducere udslip, sikre bæredygtige indkøb til skibets drift, håndtere affald miljørigtigt og generelt mindske spild og affald, påpeger Geir Kronbæck..
3 kommentarer til “Royal Caribbean til Skagen 12 gange” under annoncerne.
Så slipper vi også for at blive en del af det de indvandringsivrige politikere kalder ældrebyrden.
@Kim Jensen
Nu skal man lige læse i den artikel at de skriver “Vi beregner meget høje koncentrationer”. dvs at det ikke er faktiske målinger de bruger i deres rapport. Ligeledes skriver de i artiklen at “motorerne kører oftest på stærkt forurenende olietyper – også kaldet bunker diesel eller heavy fuel oil”, altså olie med højt svovlindhold
Hvis det er tilfældet at de gør det i nordeuropæisk farvand, så gør de noget ulovligt da det siden 2015 ikke har været lovligt at bruge den slags olie i disse farvande (med mindre man renser røgen), men kun dieselolie med max 0,1% svovl. Skibene kan også have røgrensningsudstyr og så stadig bruge den billigere olie med mere svovl. Det betyder dog ikke at skibene ikke forurener så derfor skal der stadig spekuleres i landstrøm til de mange krydstogskibe og en fælles standard så det ikke er besværligt at koble landstrøm på et skib der skal ligge i kort tid
Hvor ville det være dejligt, hvis de stor-forurenende skibe fik løst deres enorme forurening inden de kom her –
Nu skal vi måske nedsætte levealderen drastisk for Skagboer ved at indånde deres udslip.
Fint nok de har intentioner om at reducere deres udslip, men det kan vi ikke rigtigt bruge til noget før det er klaret.
https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/ny-rapport-krydstogtskibe-forurener-som-tusindvis-af-biler