Kunderne er hele grundlaget for en virksomheds eksistens, og derfor er det vigtigt for enhver forretning både at bevare sine eksisterende kunders interesse, men også få flere kunder til, så virksomheden i sidste ende kan vokse. Men hvordan skal man gribe det an? Her er tre ting, din virksomhed kan gøre som markedsføring, der kan hjælpe med at få flere kunder i forretningen.
Merchandise er praktisk
Virksomheden skal huskes, og derfor er det ofte fordelagtigt at give sine kunder eller forretningspartnere en eller anden ting med på vejen, så de nemmere kan huske virksomheden. Her er det en god idé at være kreativ med produkterne, så din virksomhed nemmere huskes. Det kunne eksempelvis være en vandflaske, et sæt spillekort eller lightere med dit logo eller slogan trykt på. På den måde anerkender du dine kunder, medarbejdere eller forretningspartnere, men du skiller dig samtidig ud fra de klassiske merchandise-produkter såsom kuglepenne og notesblokke. På den måde bliver det lettere for folk at huske din virksomhed, når de anvender produkterne.
Vær på de sociale medier
Man kan ikke være en del af den moderne verden uden at være online, og det gælder også for virksomhed. Langt de fleste indtryk og inspirationer, som folk får i hverdagen, kommer fra deres tid online på blandt andet sociale medier. Som virksomhed kan du med fordel blive en del af de sociale medier, så du både kan lave nogle reklamer for dine produkter eller services, og du samtidig kan interagere med dine kunder eller potentielle kunder. På den måde får folk et indtryk af, at din virksomhed er til at komme i kontakt med og er nærværende, hvilket ofte er faktorer, som mange mennesker sætter pris på ved virksomheder.
Linkbuilding skaber mere trafik
En anden ting, du som virksomhed kan gøre online for at nå ud til flere kunder, er brugen af linkbuilding. Det er essentielt sponsorerede artikler udgivet på en hjemmeside, der linker til din hjemmeside, som folk så kan besøge. Hvis du udvælger de rigtige hjemmesider, kan du på den måde få mere trafik på din egen hjemmeside, og dermed øge mulighed for at få flere kunder.
Derudover vil god linkbuilding også være med til at gøre din hjemmeside mere synlig for søgemaskiner – jo flere hjemmesider, der linker til din side, jo højere op på listen af søgeresultater kommer din side. Og her gælder det, at jo lettere det er at finde din virksomhed, jo lettere er det også at få nye kunder. Derfor kan linkbuilding være et vigtigt element, når din virksomhed gerne vil nå ud til flere kunder.
Anbefal artiklen via e-mail
Email en kopi af 'Sådan når din virksomhed ud til flere kunder' til en bekendt