Hvem sidder der bag skærmen

Amalie Borup Christensen går i 1.g. på HHX.

Hvem sidder der bag skærmen

8. april 2020 - kl. 8:05 - af

Eleverne på Frederikshavn Handelsskole har nu fået hjemmeundervisning i tre uger. Her fortæller to af eleverne om, hvordan det er gået.

Lige da vi fanger Jakob Junker Jeppesen fra 2.g på HHX Frederikshavn Handelsskole sidder han dog ikke ved computeren. Han er ude at gå tur og optage en film på mobilen som en del af en tyskopgave.

  • L√¶rerne har v√¶ret gode til at t√¶nke nyt og v√¶re kreative i deres opgaver for ogs√• at holde motivationen hos os. Lige nu er jeg fx ude at filme, fordi jeg skal aflevere en film senere i tysk, fort√¶ller han.

De f√łrste dage skulle b√•de l√¶rere og elever finde rundt i den nye situation, men de har v√¶ret gode til at f√• omstruktureret hverdagen og f√• undervisningen til at k√łre.

  • Vi bruger Microsoft Teams og Skype b√•de til at ‚Äôm√łde ind om morgenen‚Äô og til gruppearbejde. L√¶rerne er gode til at s√¶tte retningslinjer og stille opgaver, s√• der skal afleveres noget efter hver time. De er gode til at holde kontakt med os og er ogs√• tilg√¶ngelige for sp√łrgsm√•l udenfor den normale tider. Vi skal snart til kvalifikation til DM for entrepren√łrskab med vores gruppe MyEpi, og der skrev jeg lige med min l√¶rer i g√•r aftes 23.30, forklarer Jakob Junker Jeppesen.

Jakob Junker Jeppesen har ogs√• f√•et afviklet sin terminspr√łve i virksomheds√łkonomi derhjemme.

Amalie Borup Christensen går i 1.g. på HHX.

  • Det er selvf√łlgelig specielt ikke at v√¶re i skole, men det fungerer rigtig fint. Vi bruger Microsoft Teams, hvor vi kan kontakte vores l√¶rere og have billede p√• som ved face time. Man f√łler lidt, at man er i skole. Og vi har ogs√• stadig gruppearbejde derinde, s√• vi har kontakt sammen. Vi kan se hinanden og dele hinandens sk√¶rme.¬† Nogle l√¶rere laver videoer, hvor de forklarer ting, s√• har de optaget en computersk√¶rm og lagt deres stemme over, forklarer Amalie Borup Christensen.

Også for lærerne blev hverdagen pludselig vendt på hovedet, så de har brugt hinanden til at sparre om det tekniske og undervisningen.

  • Jeg har sparret med en fagkollega om opgaverne til eleverne. Kan vi bruge den undervisning, der var planlagt, eller skal vi omstrukturere? I dansk havde vi fx planlagt et ret tungt litteraturforl√łb, der kr√¶vede en del forklaring, s√• der k√łrer vi et eventyrforl√łb i stedet, siger Knud Skaarup, underviser p√• HHX.

Selvom undervisningen k√łrer, s√• ser b√•de Jakob og Amalie frem til, at den almindelige hverdag vender tilbage.

  • Undervisningen k√łrer, som hvis vi var i skole, men jeg savner det sociale. Det er lidt kedeligt at sidde herhjemme og ikke se sine venner, s√• man savner skolen lidt, siger Amalie Borup Christensen.
Anbefal via e-mail Anbefal via e-mail

Anbefal artiklen via e-mail

Email en kopi af 'Hvem sidder der bag skærmen' til en bekendt

E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
© 2007-2023 SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen

Vidste du at vi har en udgave
af avisen der er optimeret til

SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen anvender ufarlige cookies til at udarbejde statistik over brugen af hjemmesiden, samt huske personlige indstillinger. En cookie er en lille stump information som f.eks. bruges til at huske dit valg for visning af mobil-, tablet- eller PC-versionen af SkagensAvis.dk - lokale nyheder fra Skagen. Vi benytter ogs√• tredjeparts statistik-software som anvender cookies, s√• vi l√łbende kan forbedre indholdet og give dig en bedre brugeroplevelse. Du kan altid selv slette disse cookies fra din browser igen. Det er ikke muligt at l√¶se avisen uden at der lagres cookies p√• din computer, s√• ved at forts√¶tte accepterer du automatisk.

ACCEPTER